تاثیر ورزش در بهبود علائم بیماری افسردگی

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش کردن به طور منظم می‌تواند علایم بیماری افسردگی را در افرادی که با مصرف داروهای ضد افسردگی پیشرفت چندانی در بهبود این بیماری نداشته‌اند، …

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش کردن به طور منظم می‌تواند علایم بیماری افسردگی را در افرادی که با مصرف داروهای ضد افسردگی پیشرفت چندانی در بهبود این بیماری نداشته‌اند، بهبود بخشد.
نتایج این پژوهش نشان داد: علائم بیماری افسردگی در آن دسته از زنانی که طی یک دوره ۸ ماهه تمرینات ورزشی کنترل شده‌ای را آغاز کردند به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرد. در حالی که در افرادی که ورزش نمی‌کردند میزان بهبودی و تخفیف علائم بیماری بسیار محدود و اندک بوده است. قبل از آغاز این پژوهش، تمام زنانی که به مدت حداقل دو ماه از داروی ضد افسردگی استفاده کرده بودند، بهبود پیدا نکرده بودند.
برخی از تحقیقات نشان می‌دهد: احتمال ابتلا به بیماری افسردگی در افرادی که تحرک بدنی دارند و به لحاظ فیزیکی فعال هستند نسبت به اشخاصی که معتاد به تماشای تلویزیون هستند به مراتب کمتر است.
نتایج گروهی دیگر از مطالعات نیز حاکی از آن است که ورزش کردن به طور منظم به درمان اختلال افسردگی کمک می‌کند و حتی در برخی موارد می‌تواند در درمان افسردگی به اندازه داروهای ضد افسردگی موثر و مفید باشد. این مطالعات نشان می‌دهد که ورزش کردن حتی می‌تواند به افراد افسرده‌ای که نسبت به دارو مقاوم شده‌اند، کمک کند. گزارش این مطالعه از سوی دکتر آلساندرا پیلو و دستیاران وی از دانشگاه کاگلیاری در ایتالیا در مجله آنلاین طب بالینی و همه‌گیرشناسی در سلامت ذهن منتشر شده است. این پژوهش بر روی ۳۰ زن ۴۰ تا ۶۰ ساله که به افسردگی شدید یا ماژور مبتلا بودند، صورت گرفته است. در طول انجام تمرینات ورزشی، تمام بیماران مصرف دارو را همچنان ادامه دادند. این محققان خاطرنشان می‌کنند که ورزش می‌تواند یک روش درمانی اضافی و موثر برای بهبود افسردگی در بلند مدت باشد. علاوه بر این، افرادی که به کلاس‌های ورزشی گروهی می‌روند نیز ممکن است از بیرون رفتن و بودن با دیگران احساس خوشایندتری داشته باشند.