آب را گل نکنیم!

به طور حتم شما هم به این نتیجه رسیدین که تو این هوای گرم و آفتاب سوزان بیشتر از هر چیز، یک نوشیدنی خنک به آدم آرامش می ده. این نوشیدنی ها نه فقط خستگی رو رفع و دل آدم رو خنک می کنن به …

به طور حتم شما هم به این نتیجه رسیدین که تو این هوای گرم و آفتاب سوزان بیشتر از هر چیز، یک نوشیدنی خنک به آدم آرامش می ده.
این نوشیدنی ها نه فقط خستگی رو رفع و دل آدم رو خنک می کنن به علاوه ما رو از اون حالت بی حالی و کسلی در میارن، اما تا به حال با خودتون فکر کردین که در بین انواع نوشیدنی ها کدوم مفید و کدوم مضره؟!
بنا به گفته متخصصان، تغذیه آب میوه های صنعتی و انواع نوشابه ها به خاطر داشتن مقادیری از قند و افزودنی های دیگر برای سلامت به خصوص افراد دیابتی مضرند و به همین دلیل مصرف انواع اونا حتی در گرمای طاقت فرسا برای این افراد توصیه نمی شه.
این متخصصان تاکید دارن مردم نوشیدنی هایی مثل دوغ و حتی آب یعنی ارزون ترین و در دسترس ترین نوع نوشیدنی را در اولویت استفاده برای رفع تشنگی قرار بدن و دلایل زیادی رو هم برای این ادعا شون بارها مطرح کردن.
اما آب و به عبارتی این مایه حیات در عین ارزان ترین و در دسترس ترین و خیلی امتیازات بالاتری که نسبت به انواع نوشیدنی ها داره یک ویژگی های منفی هم داره و اون هم اینه که اندکی بی توجهی به سلامت و بهداشت این مایه حیات، می تونه خطرناک ترین بیماری ها رو باعث بشه.
بیماری هایی مثل حصبه، وبا، اسهال و خیلی بیماری های دیگه که بهشون می گن بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی هستن.
راجع به این امراض در صفحه سلامت بارها بحث و هشدارهای لازم داده شده و همه می دونین که به خاطر یک بی توجهی و سهل انگاری ساده و گذرا به وجود میان و می تونن تبعات و عواقب جبران ناپذیری داشته باشن، پس نباید و نمی توان از سلامت آب به سادگی گذشت.
هر چند تعدادی از ما که کم هم نیست بارها به خاطر رفع تشنگی بدون این که از سلامت آب اطمینان داشته باشیم اون رو مصرف کرده ایم.
بدون شک در پیش گیری از بیماری های منتقله از آب هم مردم و هم مسئولان سهم دارن و قصور یکی از این دو به طور حتم دیگری را متضرر می کنه.مردم مقصرند چون مسائل بهداشتی رو رعایت نمی کنن و گاهی از این مسئله مهم به خاطر یک لحظه راحتی و آسایش خودشون می گذرن.
مثلا با وجود این که در پارک، تابلوی هشدار قابل شرب بودن یا نبودن آب محل نصب شده، تعدادی با بی توجهی برای خودشون و اطرافیانشون مشکل درست می کنن یا این که با برخوردهای ناصحیح با امکاناتی که مسئولان برای رفاه حال شهروندان در شهر ایجاد کردن مثل آب سردکن ها و ... مجال استفاده رو از دیگران هم می گیرن.
مسئولان هم تقصیر دارن چون خیلی از جاهای شلوغ شهر که تردد هم زیاده آب سردکنی نصب نشده، حالا تصور کنین یک بچه که اطلاعات بهداشتی نداره و فقط بر طرف کردن حس تشنگی اون رو ارضا می کنه ممکنه که از هر آبی بخوره و...
پس باید مردم و مسئولان به هشدار بیماری های منتقله از آب توجه کنن چون این بیماری های خطرناک وقتی ریشه کن می شن، که همه خودمون رو در قبال سلامتی خود و دیگران مسئول بدونیم.

پناهنده