Creative Zen X-Fi

● مزایا: ▪ پخش‌کننده موسیقی همراه Creative Zen X-Fi با وجود کیفیت صدای بالا به همراه حجم بالای فضای ذخیره‌سازی همچنین امکاناتی از قبیل پخش موسیقی، تصاویر و ویدیو از قیمت مناسبی بهره می‌برد. …

● مزایا:
▪ پخش‌کننده موسیقی همراه Creative Zen X-Fi با وجود کیفیت صدای بالا به همراه حجم بالای فضای ذخیره‌سازی همچنین امکاناتی از قبیل پخش موسیقی، تصاویر و ویدیو از قیمت مناسبی بهره می‌برد. (البته قیمت مناسب در داخل کشور ما با توجه به تعرفه‌های واردات چندان صدق نمی‌کند!)
▪ کیفیت مناسب رادیو و سیستم ضبط صدا.
▪ وجود درگاه کارت حافظه SD که امکان افزایش حافظه را برای کاربر فراهم می‌کند.
▪ قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های بی‌سیم (WiFi).
▪ امکان تنظیم چندین حالت اکولایزر متفاوت و کاربردی.
▪ فناوری انحصاری صدای موسوم به X-Fi.
▪ هدفون‌های ارتقایافته مدل EP-۸۳۰ (که در بازار به صورت جداگانه قیمتی در حدود ۵۰ هزار تومان دارند).
▪ کیفیت صدا در بالاترین حد ممکن قرار دارد.
▪ نمایشگر باکیفیت و دوست‌داشتنی.
▪ طول عمر مناسب و زیاد باتری برای پخش موسیقی
● معایب:
▪ بدنه پلاستیکی آن کیفیت خوبی ندارد. (جنس بدنه با امکانات دیگر همخوانی ندارد و از جذابیت ظاهری آن می‌کاهد)
▪ اطلاعات و فایل‌ها روی کارت حافظه افزوده می‌شوند و در مجموع کل فایل‌ها به صورت یکپارچه با هم نمایش داده نمی‌شوند.
▪ بیشتر فایل‌های ویدیویی نیازمند تغییر فرمت به وسیله نرم‌افزار مخصوص هستند.
▪ صفحه‌کلید این دستگاه در ابتدا ممکن است باعث سردرگمی کاربر شود.
▪ پخش‌کننده‌های همراه سری Zen شرکت کریتیو یکی از پرطرفدارترین و البته پرمحصول‌ترین سری‌های پخش‌کننده‌های موسیقی در دنیا هستند.
پخش‌کننده‌های این شرکت معمولا از کیفیت بالایی برخوردارند و استفاده از هدفون‌های خوب و باکیفیت به مجموع کیفیت کلی محصول افزوده است. در محصولات حرفه‌ای‌تر و گران‌قیمت‌تر (مانند مدل در حال بررسی) کاربران شاهد ارایه یکی از بهترین هدفون‌های این شرکت در داخل جعبه خواهند بود. در مدل‌های ارزان‌تر برای کاهش قیمت تمام شده بسته محصول، از هدفون ارزان‌قیمت‌تر استفاده می‌شود.
دستگاه Creative X-Fi شاید جذاب‌ترین پخش‌کننده همراه موجود در بازار نباشد اما بدنه مشکی براق آن از لحاظ زیبایی و طراحی در حد استاندارد است. شرکت سازنده برای این مدل ۹ کلید شماره‌ای در کنار نمایشگر در نظر گرفته است که شاید در نگاه اول کمی گیج‌کننده به نظر بیایند. اما پس از کار با این دستگاه با نادیده گرفتن ۴ کلید گوشه‌های صفحه‌کلید خواهید دید که به راحتی می‌توان از این کلیدها برای انجام کارهای دستگاه به عنوان جوی‌استیک استفاده کرد.
رابط کاربری این دستگاه نیز به استثنای منوهای پخش‌کننده ویدیویی راحت هستند و زمان زیادی برای یادگیری منوها تلف نمی‌شود.
در تست‌های انجام شده روی این محصول، باتری آن بیش از ۱۱ ساعت پخش ممتد موسیقی و ۵ ساعت و نیم پخش ممتد فیلم را تاب آورد که در کل میزان مقبولی است.
این محصول دوست داشتنی از طریق شبکه‌های بی‌سیم و کابل USB پرسرعت می‌تواند به جابه‌جایی اطلاعات با رایانه بپردازد.
این مدل با توجه به دارا بودن یک نمایشگر ۵/۲ اینچی فقط ۷۵ گرم وزن دارد و در ظرفیت‌های گوناگون تا ۳۲ گیگابایت تولید و عرضه شده است. در داخل جعبه این محصول یک هدفون با کیفیت و کابل انتقال اطلاعات USB قرار دارد.
این دستگاه مانند گوشی‌های موبایل دارای زنگ هشدار برای بیدار کردن کاربر نیز است که به واسطه اسپیکرهای داخلی می‌تواند زنگ مورد نظر را در ساعت تعیین شده پخش و زحمت بیدار کردن کاربر را بکشد!
از میان برخی دیگر از امکانات این مدل می‌توان به تقویم، پشتیبانی از شبکه‌های بی‌سیم، برنامه‌ریز شخصی و فناوری انحصاری شفاف‌کننده صدا نام برد.
این دستگاه می‌تواند فرمت‌های ویدیویی MPEG۴، WMV، DivX و XviD را پخش کند و عکس‌های ذخیره شده با فرمت JPEG را نیز نمایش دهد.
از میان فرمت‌های مورد پشتیبانی این دستگاه نیز می‌توان به فرمت‌های MP۳، WMA، AAC۴، WAV، Audible ۲، Audible ۳ و Audible ۴ اشاره کرد.
در این دستگاه ۸ حالت اکولایزرPop ،Jazz ،Rock ،Disco ،Vocal ، NewAge Classic و Acoustical به صورت پیش فرض قرار دارند که می‌توان با توجه به ژانر موزیک مورد نظر آن‌ها را تنظیم کرد.
رادیو داخلی نیز می‌تواند تا ۳۲ ایستگاه را در موج FM جست‌وجو و ذخیره کند.