مروری بر بازی Dead Space

بازی‌های علمی- تخیلی از جمله بازی‌هایی است که طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را دارد. در میان سری بازی‌های جدیدی که در این ژانر طراحی شده Dead Space نام قابل اعتنایی است. Dead Space یک بازی سوم …

بازی‌های علمی- تخیلی از جمله بازی‌هایی است که طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را دارد. در میان سری بازی‌های جدیدی که در این ژانر طراحی شده Dead Space نام قابل اعتنایی است. Dead Space یک بازی سوم شخص علمی- تخیلی ترسناک به شمار می‌رود که قرار است در اکتبر امسال عرضه شود. EA نسخه اول این بازی را در سپتامبر سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. این بازی در استودیو Redwood Shores واقع در کالیفرنیا -که بازی‌های Godfather و The Simpsons games را در کارنامه خود دارد- در دست ساخت است. Glen chofield -تهیه‌کننده اجرایی این بازی- درباره Dead Space گفته است: "هدف تیم، ساخت نوعی بازی ترسناک‌تر و مخوف‌تر نسبت به عناوین هم سبک موجود در بازار است. ما طرفداران زیادی در سراسر دنیا در سبک بازی‌های ترسناک و علمی-تخیلی داریم. قصد داریم بازی بسازیم که واقعا کاربر را وحشت‌زده و او را در تمام مدت انجام بازی سر جای خود میخکوب کند."
بد نیست پیش از هر چیز داستان بازی را مرور کنیم. داستان بازی در خصوص شخصیتی به نام Isaac Clarke است. وی یک مهندس هوافضاست که برای شرکتی به نامConcordance Extraction Corporation (C.E.C) کار می‌کند. شرکت C.E.C وظیفه تعمیر سفینه‌های فضایی غول‌پیکر را بر عهده دارد. وقایع بازی Dead Space از زمانی آغاز می‌شود که این شرکت تماس نگران‌کننده‌ای را از USG Ishumura (یک سفینه فضایی که برای یافتن سنگ‌های با ارزش، سطح سیاره‌ها را نابود می‌کند) دریافت می‌کند. طبق این پیام سفینه مذکور دچار نوعی نقص فنی شده است. Isaac دو تن از کارکنان C.E.C را به مکان یاد شده اعزام می‌کند که این دو به زودی متوجه می‌شوند که این سفینه توسط بیگانگان و دشمنان عجیب فضایی به نام Necromorph مورد حمله قرار گرفته است. به همین واسطه Isaac تصمیم می‌گیرد که خود دست به کار شود. از اینجا به بعد است که کاربر وارد بازی می‌شود.
بد نیست بدانید تیم طراحی بازی مدت زیادی را به تجزیه و تحلیل فیلم‌های ترسناک پرداخته‌اند تا بتوانند عناصر و عوامل ترس را به طور کامل در بازی خود به کار ببرند.
کاربر باید مسیر خود را در بیرون و درون سفینه فضایی با مبارزه در مراحل مختلفی ادامه دهد. این بازی همچون برخی بازی‌های دیگر مانند Gears of War و Resident Evil ۴ از نمای پشت شانه شخصیت دنبال می‌شود. اطلاعات مورد نیاز کاربر نیز به شکل چراغ‌ها و نورهایی در بالای سلاح و زره Isaac به وی ارایه خواهد شد.
کاربر در هنگام بازی با محیط‌هایی که به طور کامل در ساخت آن‌ها دقت به عمل آمده است روبه‌رو خواهد شد که این محیط‌ها دارای فشار هوای کمی هستند و به همین دلیل Isaac باید با لباس مخصوص فضانوردی به همراه پوتین‌های مغناطیسی در آن محیط گردش کند. در بعضی از مراحل کاربر به سمت محیط باز هدایت می‌شود. در این محیط نبود جاذبه می‌تواند باعث از دست دادن کنترل Isaac و معلق شدن او در فضا شود که این حالت نیز خطراتی را به دنبال خواهد داشت.
مبارزه در جریان این بازی بسیار پیچیده است، زیرا حتی پس از شلیک‌های متوالی به Necromorphها آن‌ها از بین نخواهند رفت. این هیولاهای خطرناک می‌توانند با توجه به اینکه در چه مکانی زخمی شده‌اند دچار تغییر ظاهری شوند و دوباره اعضای بدن جدیدی به دست آورند و خود را بازسازی کنند. از این‌رو کاربر باید مکان‌های مناسبی را برای زخمی و نابود کردن دشمنان انتخاب کند. بازی دارای خشونت بالایی است زیرا در مواردی کاربر باید در هنگام نبرد اقدام به قطع عضو Necromorphها کند. بیگانه‌ها با یک گلوله از بین نمی‌روند و باید آن‌ها را توسط شلیک‌هایی به شاخک‌هایشان و دستگاه‌های اضافی که به آن‌ها وصل شده است از پا درآورد.
این بازی به دلیل دارا بودن جلوه‌های بصری عالی و جو ترسناک و تازه‌ای که به عنوان یک بازی ترسناک و علمی- تخیلی دارد توانسته است نظر مثبت بسیاری از افراد و صاحبنظران بازی‌های ویدیویی را جلب کند. Dead Space در اکتبر امسال برای X۳۶۰، PC و PS۳ روانه بازار خواهد شد.