بورونیا

درختچه همیشه سبز بورونیا (Boronia Serrulata) از انواع گیاهان تزئینی با برگ‌های بیضی شکل با قابلیت کاشت آسان در فضای آپارتمان است. گل‌های به رنگ صورتی یا بنفش این گیاه در فصل تابستان ظاهر می‌شوند. …

درختچه همیشه سبز بورونیا (Boronia Serrulata) از انواع گیاهان تزئینی با برگ‌های بیضی شکل با قابلیت کاشت آسان در فضای آپارتمان است. گل‌های به رنگ صورتی یا بنفش این گیاه در فصل تابستان ظاهر می‌شوند.
آب و هوای گرم و مرطوب از جمله نیازهای ضروری برای کاشت این گیاه در فضای آپارتمان است. دمای اتاق باید طوری تنظیم شود که از ۵- درجه سانتیگراد کمتر نبوده و از ۲۵ درجه سانتیگراد تجاوز نکند. برای تأمین رطوبت اتاق نیز می‌توان از دستگاه‌های بخارساز استفاده کرد. بهترین فصل برای کاشت گیاه بورونیا اواخر فصل بهار یا اوایل تابستان بوده و مناسب‌ترین روش، کاشت از طریق بذر است. برای کاشت باید گلدانی در اندازه متوسط انتخاب و از خاک غنی از ماسه، سنگ‌ریزه و بارورکننده‌های آلی پر شود. بذرها باید در عمق
۲۰ سانتیمتری خاک قرار گرفته و در دو هفته اول کاشت بطور مرتب و هر دو روز یکبار آبیاری شوند.
خاک‌های آهکی با PH بالا به رشد گیاه آسیب رسانده و باعث ریزش برگ‌ها و تأخیر در گلدهی می‌شود.
مکان‌های آفتابی یا نیمه سایه برای رشد گیاه مناسب است. شش ماه اول کاشت بهتر است گلدان‌ها در معرض نورمستقیم خورشید قرار بگیرند. آبیاری گیاه باید بطور منظم و حداقل دوبار در هفته انجام شود. خاک گلدان باید قبل از آبیاری مجدد مرطوب و از آبیاری در ساعات گرم تابستان خودداری شود. بهترین زمان اوایل صبح یا قبل از غروب آفتاب است.
میزان PH خاک برای پرورش گیاه بورونیا بهتر است بین ۷/۴ تا ۲/۶ باشد. تکثیر این گیاه از طریق تقسیم و قلمه‌زدن در فصل تابستان امکان‌پذیر است.

بابک افخمی