روش های خانگی برای شادابی پوست

تغذیه مناسب، استفاده از سبزی و میوه های تازه، سیگار نکشیدن و... به سلامت و شادابی پوست کمک زیادی می کند. شادابی و طراوت پوست نشانه ای از رعایت نکات بهداشتی و سلامت است. در «MSN» چند ماسک …

تغذیه مناسب، استفاده از سبزی و میوه های تازه، سیگار نکشیدن و... به سلامت و شادابی پوست کمک زیادی می کند. شادابی و طراوت پوست نشانه ای از رعایت نکات بهداشتی و سلامت است. در «MSN» چند ماسک طبیعی برای جلوگیری از چروک پوست و زیبایی آورده شده است که توجه شما را به این مطلب جلب می کنیم.
● برای شادابی پوست؛
۳ قاشق غذاخوری شکر، کمی جوش شیرین و کمی آب را مخلوط کنید مخلوط به دست آمده را روی صورت خیس بمالید و بگذارید تمام شب بماند.
● برای شادابی و جلوگیری از افتادگی پوست؛
پس از شست وشوی صورت و خشک کردن آن، ۲ عدد خیار رنده شده را روی صورت قرار دهید و پس از جذب رطوبت آن صورت را بشویید. افرادی که به خیار آلرژی دارند، از انجام این کار پرهیز کنند. از مصرف میوه های گندیده که سبب ناراحتی پوستی می شود، خودداری کنید.
● برای جلوگیری از چروک صورت؛
▪ پارچه ای را به شیر آغشته کنید و آن را به صورت بمالید و برای مدتی روی آن قرار دهید.
▪ کرم های حاوی اسیدهای «AHAS» مصرف کنید. محتوی این کرم ها برای پاک سازی پوست مناسب است.
▪ با برش زدن قسمت پایین برگ آلوورا، ژل به دست آمده را به صورت بمالید و بگذارید کمی بماند.
▪ هر روز صبح پس از شستن صورت، کرم مرطوب کننده بمالید، تا پوست نرمی و لطافت خود را حفظ کند.
▪ مصرف آب زیاد، پرهیز از مواد قندی، مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا۳، مصرف میوه های مغزدار و رعایت رژیم غذایی متعادل به طراوت و شادابی پوست کمک می کند.
▪ انجام ورزش برای سلامت بدن و بهبود بخشیدن به جریان خون
▪ پرهیز از استعمال دخانیات
▪ از ماهیچه صورت بیش از حد استفاده نکنید از انجام حرکاتی مانند اخم کردن، بالا دادن ابرو که باعث ایجاد چروک در صورت می شود، جلوگیری کنید.
▪ برای جلوگیری از ایجاد چروک دور چشم که بر اثر فشار آوردن روی چشم در روز آفتابی به وجود می آید، از عینک آفتابی استفاده کنید.
▪ در صورت استفاده مرتب از عینک آفتابی، به مرور زمان، چروک های دور چشم از بین خواهد رفت.
▪ سالی ۲ بار توسط متخصص پوست، پاک سازی صورت انجام دهید.
▪ سعی کنید به پشت بخوابید. خوابیدن روی صورت باعث ایجاد چروک روی صورت می شود.

مترجم: علیرضا