ظریف اما پرقدرت

دی‌وی‌دی رایترهای اکسترنال ۸X سری SE-S۰۸۴ با طراحی باریک (Slim) و زیبا در رنگ‌های متنوع به بازار عرضه شده است. بزرگراه فناوری در این گزارش به بررسی این محصول پرداخته است. ● کاربرد: این …

دی‌وی‌دی رایترهای اکسترنال ۸X سری SE-S۰۸۴ با طراحی باریک (Slim) و زیبا در رنگ‌های متنوع به بازار عرضه شده است. بزرگراه فناوری در این گزارش به بررسی این محصول پرداخته است.
● کاربرد:
این نوع از دی‌وی‌دی‌رایترهای سامسونگ ظاهری شیک و زیبا دارند و در رنگ‌های متنوع به شکل باریک (Slim) و قابل حمل طراحی و به بازار عرضه شد‌ه‌اند. این محصول با هدف پاسخگویی به تقاضای بازار برای دی‌وی‌دی رایترهای اکسترنال به ویژه با توجه به رشد سریع مصرف مینی‌نوت‌بوک‌ها در سطح وسیع در بازار جهانی توزیع شده است. این محصول، دارای یک پورت USB و یک کابل برای انتقال داده و برق مصرفی است و فقط ۴۲۰ گرم وزن دارد.
● ویژگی‌ها و فناور‌ها:
از مهم‌ترین فناوری‌های قابل توجه به کار گرفته شده در این محصول می‌توان به تعیین سرعت بهینه خواندن و نوشتن روی دی‌وی‌دی (Speed Adjustment Technology) SAT، نوشتن مطمئن‌تر TAC (Tilt Actuator Compensation) و بهینه‌سازی قدرت لیزر برای نوشتن (Optimum Power Control) اشاره کرد.
همچنین برای تنظیم سرعت نوشتن از تکنولوژی Magic Speed و برای جلوگیری از بروز خطای بافر در هنگام نوشتن از Buffer Under Run Free Technology استفاده شده است. این ویژگی باعث جلوگیری از خراب شدن دیسک در هنگام رایت کردن می‌شود.
یکی از ویژگی‌های جالب توجه در این دستگاه وجود روزنه Eject دستی روی آن است که حتی اگر دستگاه خاموش باشد به وسیله آن می‌توان سی‌دی یا دی‌‌وی‌دی را از درون دستگاه خاموش کرد.
برای کاهش نویز و لغزش در این دستگاه از ABS (Automatic Ball Balancing System) استفاده شده است.
نرم‌افزار رایت این دستگاه نیز قابلیت به‌روزرسانی دارد که یکی از ویژگی‌های خوب این DVD Writer به شمار می‌آید.
این محصول جدید در انواع DVD+R ۸X، DVD-R writer، DVD+R ۶X، DVD -R Dual Layer writer و DVD-RAM writer ۵X ارایه شده است.
● طراحی:
SE-S۰۸۴، سازگار با محیط‌زیست طراحی شده و در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای، صورتی، آبی، آبی آسمانی و قرمز با ابعاد ۱۵۷×۱۴۱×۱۹ میلی‌متر در بازار موجود است.
روی این DVD Writer یک کلید Eject، یک لامپ فعالیت دستگاه و یک پورت USB Mini به انضمام روزنه Eject دستی تعبیه شده است.
● مزیت ویژه:
این دستگاه به طور خودکار بلافاصله پس از اتصال توسط کامپیوتر به عنوان یک درایو جدید شناسایی می‌شود و برای راه‌اندازی نیازی به نصب ندارد.
● محتویات داخل جعبه:
محتویات داخل جعبه این محصول شامل یک CD نرم‌افزار حاوی راهنما به ۱۸ زبان و نرم‌افزارهای Nero package، سوزنEject دستی و کاتالوگ راهنمای نصب و یک دستگاه DVD رایتر اکسترنال مدل SE-S۰۸۴ است.
● گارانتی و قیمت:
SE-S۰۸۴ در ایران با گارانتی شرکت سام‌سرویس و با قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود.