گل مغربی

Oenothera marcarpa از انواع گیاهان دائمی با قابلیت کاشت آسان در فضای آپارتمان است. این گیاه در اوایل بهار گل‌هایی زرد، نارنجی یا لیمویی رنگ می‌دهد. مناسب‌ترین زمان برای کاشت این گیاه، اواخر …

Oenothera marcarpa از انواع گیاهان دائمی با قابلیت کاشت آسان در فضای آپارتمان است. این گیاه در اوایل بهار گل‌هایی زرد، نارنجی یا لیمویی رنگ می‌دهد.
مناسب‌ترین زمان برای کاشت این گیاه، اواخر بهار یا اوایل تابستان است. حداقل دمایی که این گیاه می‌تواند تحمل کند ۱۰-درجه سانتیگراد و حداکثر دما ۲۵ درجه سانتیگراد است. رطوبت کم و آب و هوای معتدل از شرایط مناسب برای کاشت گل مغربی در فضای آپارتمان است.
برای کاشت از طریق بذر، باید گلدان‌هایی در اندازه متوسط انتخاب و از خاک غنی از خاک برگ، سنگریزه، ماسه و بارورکننده‌های آلی پر شود.
چهار تا شش هفته اول کاشت، بهتر است گلدان‌ها در مکانی سرد و مرطوب‌ نگهداری شده و روکش پلاستیکی روی خاک قرار گیرد. تا جوانه‌زدن گیاه آبیاری باید هر سه روز یکبار انجام شود. مکان‌های آفتابی و نیمه‌سایه، بهترین محل برای نگهداری این گیاه است. در روزهای آفتابی و گرم تابستان بهتر است، گلدان‌ها در مکانی نیم سایه و دور از تابش مستقیم نورخورشید قرار گیرند. آبیاری گیاه باید بطور منظم و حداقل دوبار در هفته انجام شود. خاک گیاه بهتر است قبل از آبیاری مجدد خشک بوده و در ساعات گرم تابستان آبیاری اوایل صبح یا هنگام غروب انجام شود. استفاده از بارورکننده‌های محلول در آب هر سه هفته یکبار، تعویض و کوددهی خاک گلدان هر سال یکبار به رشد سریع‌تر و پیشگیری از ریزش و زردشدن برگ‌ها کمک می‌کند.
ارتفاع گیاه یک‌سال پس از کاشت به ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر می‌رسد. مناسب‌ترین PH خاک، شش تا هفت و نیم است. تکثیر گل مغربی از طریق بذر و قلمه‌زدن در فصل بهار یا پائیز امکان‌پذیر است.

بابک افخمی