کدام گوشواره برای کدام چهره؟

آیا می‌دانستید رنگ موها و فرم صورت از جمله معیارهایی هستند که در هنگام انتخاب گوشواره باید به آنها توجه کرد. به طور کل در صورتی که شما شخصی رسمی هستید و معمولا لباس‌های کلاسیک …

آیا می‌دانستید رنگ موها و فرم صورت از جمله معیارهایی هستند که در هنگام انتخاب گوشواره باید به آنها توجه کرد. به طور کل در صورتی که شما شخصی رسمی هستید و معمولا لباس‌های کلاسیک انتخاب می‌کنید گوشواره‌های کوچک مروارید یا گوشواره‌های طلا برای شما مناسب‌ترند اما در کنار این موضوع باید به فرم چهره و موهایتان نیز توجه کنید...
● موی شما بلند است یا کوتاه؟
از آنجا که موهای بلند معمولا گوشواره‌ها را می‌پوشانند، بهتر است خانم‌هایی که موهای بلند دارند گوشواره‌های درشت یا رنگی فانتزی انتخاب کنند که به چشم بیاید. برای خانم‌ها با موهای کوتاه و مدل پسرانه گوشواره‌های بلند مناسب است اما توصیه می‌شود مدل‌های زاویه‌دار خشک مثل مثلث و مربع را انتخاب نکنند و گوشواره‌های قلبی‌شکل، ستاره‌ای شکل یا پروانه‌ای را برگزینند.
● صورت شما گرد است یا کشیده؟
وقتی صورت گردی دارید، گوشواره‌های بلند و آویز بیشتر به شما می‌آید. برای صورت‌های کشیده گوشواره‌های حلقوی شکل کوتاه مناسب است.
● توصیه‌های تکمیلی
وقتی گوشواره به ویژه گوشواره‌های درشت به گوش می‌اندازید، از انداختن گردنبند خودداری کنید. استفاده از این نوع تزیینات به تنهایی زیباست اما وقتی جمعی از آنها کنار هم قرار گیرد از زیبایی شما می‌کاهد. در ضمن اگر لباس پر زرق و برقی دارید، سعی کنید از انداختن گوشواره و گردنبندهای براق خودداری کنید.