میدان آتش

این بازی ویژه کودکان هفت تا ۱۱ سال بوده و هدف از انجام آن ارتقای مهارت‌های فیزیکی و جسمی و افزایش خلاقیت کودک است. برای انجام این بازی به یک عدد توپ پلاستیکی نیاز است. قبل از شروع …

این بازی ویژه کودکان هفت تا ۱۱ سال بوده و هدف از انجام آن ارتقای مهارت‌های فیزیکی و جسمی و افزایش خلاقیت کودک است.
برای انجام این بازی به یک عدد توپ پلاستیکی نیاز است. قبل از شروع بازی یکی از بچه‌ها به‌عنوان سرگروه انتخاب شده و با گچ یک خط به طول سه متر رسم می‌کند. اعضای گروه به سه دسته مساوی تقسیم می‌شوند. یک گروه از اعضای شرکت‌کننده در پشت خط قرار می‌گیرد. گفتنی است حداقل فاصله اعضای گروه با یکدیگر باید ۱۰ سانتیمتر باشد. سرگروه باید یک دایره به شعاع
۶۰ سانتیمتری در فاصله سه متری از خط رسم کند. این دایره میدان آتش نام دارد. با شروع بازی اعضای گروه سوم در فاصله شش متری از گروه اول پشت خط دیگری که سرگروه رسم کرده است، ایستاده و یکی از بچه‌ها که آغازکننده بازی است توپ را به طرف افراد گروه سوم پرتاب می‌‌کند.
اعضای گروه سوم باید به ترتیب و باسرعت از مرکز دایره عبور کنند، در این فاصله اعضای دو گروه دیگر توپ را به طرف این افراد پرتاب می‌کنند. در صورتی‌که توپ به فرد در حال عبور از مرکز دایره برخورد کند آن شخص به‌عنوان زندانی گروه پرتاب‌کننده توپ محسوب شده و باید به گوشه‌ای از زمین برود. اگر تمام افراد گروه سوم یک دور از میدان آتش عبور کنند سرگروه به دلخواه یکی از افراد گروه‌های دیگر را انتخاب کرده و به زندان گروه سوم می‌فرستد.
مطابق با قوانین بازی اگر هر یک از افراد گروه سوم، هنگام فرار از میدان آتش موفق به گرفتن توپ شوند،‌ می‌توانند دو نفر از اعضای گروه پرتاب‌کننده را به‌عنوان زندانی انتخاب کنند. در پایان برنده بازی با شمارش تعداد زندانیان توسط سرگروه اعلام می‌شود. گروهی که موفق به گرفتن زندانیان بیشتری باشد برنده بازی است. بازی می‌تواند در مراحل بعدی با قرارگرفتن اعضای گروه بازنده در گروه سوم برای فرار از میدان آتش ادامه پیدا کند.

رها ستایش