«همه فرزندان من» دلخوشی آینده جعبه جادویی

اگر از طرف داران پر و پا قرص دنیای کودکانه ساخته های «مرضیه برومند» می باشید، باید به شما نوید اثر تلویزیونی جدیدی از این کارگردان خوش ذوق و محبوب را بدهیم. شاید برای شما هم این …

اگر از طرف داران پر و پا قرص دنیای کودکانه ساخته های «مرضیه برومند» می باشید، باید به شما نوید اثر تلویزیونی جدیدی از این کارگردان خوش ذوق و محبوب را بدهیم.
شاید برای شما هم این نام یادآور خاطرات خوش «زی زی گولو» باشد اما باید گفت نام های خوش و خاطره انگیز دیگری نیز می توان در کارنامه هنری او دید، نام هایی چون، «الو الو من جوجوام» «شهر موش ها» و «مربای شیرین».
مطمئنا طیف عظیمی از مخاطبان با شهر موش ها(مدرسه موش ها) زندگی کرده و شخصیت هایش را هنوز به یاد دارند.
در هر صورت از حواشی «مرضیه بروند» و داشته هایش که بگذریم به امروز و کارهای روزش می پردازیم.
شما نیز مطمئنا از پخش مصرانه سریال تکراری «خواستگاران» از شبکه اول سیما گروه خانواده مطلعید و خسته شده اید،درست است که این سریال جنبه آموزنده و هشدار دهنده ای دارد، اما تکرار مکررات حتی اگر پند و اندرز هم باشد همیشه خسته کننده و عذاب آور بوده و هست اما شبکه اول سیما (گروه خانواده) به طور جدی به این امر مبادرت داشته و دست از سر سریال «خواستگاران» بر نمی دارد، این در حالی است که از چندی پیش سریالی به ظاهر دوست داشتن و قابل پذیرش به طور مرتب برای پخش در حال تبلیغ است.
«همه فرزندان من» نام سریالی می باشد که قبل از سال جدید نیز تیزر تبلیغاتی اش از شبکه اول پخش شده و خبر پخش آن را به بینندگان داده است(البته همان طور که عرض کردیم، مقیاس به زودی برای تلویزیون با مقیاس آن برای من و شما بسیار متفاوت است). تمام این مقدمه طولانی به این دلیل بود که به شما بگویم سریال «همه فرزندان من» اثر مشترکی از «مرضیه برومند و مسعود فروتن» قرار است به امید خدا بعد از به پایان رسیدن پروژه طولانی خواستگار (اشاره به سریال خواستگاران) از گروه خانواده پخش شود. این طور که مشخص است این سریال در دسته سریال های ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه شبکه اول سیما قرار خواهد گرفت و تکرارش روز بعد از سیمای خانواده در همین شبکه پخش خواهد شد (اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش سریال جذاب تئاترگونه «مسافرخانه سعادت» را نیز به همین شیوه از جعبه جادویی پخش می کردند.)این سریال، اگر چه زندگی ساکنان چند آپارتمان را به طور موازی پی گیری می کند، اما اتفاقات اصلی داستان در یک آپارتمان که خانه شخصیت محوری داستان است می گذرد. همه فرزندان من در حقیقت یک سریال کوتاه مدت است که مرضیه برومند و همکارانش با ساخت آن تلاش کرده اند مسائل مربوط به خانواده و تا حدی اجتماع که در نهایت به خانواده مربوط می شود را به شکلی نمایشی مطرح کنند. این طور که مشخص است سریال جذاب و دوست داشتنی می باشد.
● جذابیت ها و حواشی سریال:
۱) این سریال قرار بود در ۸۷ قسمت تولید شود (پیامدهای گروه تولیدی جومونگ) اما نشد و سریال اکنون ۴۲ قسمت دارد. (باز هم با سریال طولانی طرف هستیم.)
۲) مدت زمان پخش سریال ۲۰ دقیقه می باشد، اگر به خاطر داشته باشید بیشتر سریال های گروه خانواده همین زمان را دارند (به تعبیری تا می خواهی از سریال چیزی متوجه شوی، سریال به پایان می رسد)
۳) نگران گم کردن سر نخ هر قسمت نباشید، زیرا سریال «همه فرزندان من» ساختاری اپیزودیک دارد.
۴) جالب است بدانید کاراکتر اصلی داستان یک زن تنها می باشد اما جالب تر این که نقش آن زن را (مهرانه مهین ترابی) بازی می کند.
۵) بازیگران: لیلی رشیدی (او قبل از این در «زی زی گولو» با برومند همکاری داشته است)، صدیقه کیانفر، شهروز ابراهیمی، علیرضا خمسه، آزیتا لاچینی، فریده دریامچ، نادیا دلدارگلچین، بهناز توکلی، سحر جعفرجوزانی، مهسا مهجور، رامین ناصرنصیر، امیرحسین صدیق (بابای زی زی گولو را که به خاطر دارید) و...
کارهای «مرضیه برومند» همگی به نوعی به کودکان و دنیای آن ها می پردازد و ختم می شود. «همه فرزندان من» نیز از این قاعده و راه وروش برومند خارج نیست.
بازیگران خردسال این مجموعه نیز «حامد کازال، پانیذ اسماعیل زاده و فرید فرساد» می باشند.
ای کاش برومند «شهر موش ها» یا «مدرسه موش های» دیگری را برای کودکان امروز می ساخت، البته که شاید در عین جذابیت و زیبایی نمی توانست کودکان امروزی را جذب کند، مگر موش های آهنی باشند. در هر صورت این رسالت سینما، دنیای تصویر و عوامل آن می باشد که مخاطب و چگونگی اش را درک کرده و دست به عمل بزند.