بادمجان کباب- گیلانی

● مواد لازم برای ٦-٤ نفر: بادمجان قلمی غیرتخمی ٨ عدد ▪ مغز گردو ٢٠٠ گرم ▪ سبزی: گشنیز، جعفری، ریحان، نعناع٢٥٠-٢٠٠ گرم ▪ پیاز متوسط ٢عدد ▪ سیر ٣ حبه ▪ رب انار ترش ٥/١ قاشق غذاخوری ▪ …

● مواد لازم برای ٦-٤ نفر:
بادمجان قلمی غیرتخمی ٨ عدد
▪ مغز گردو ٢٠٠ گرم
▪ سبزی: گشنیز، جعفری، ریحان، نعناع٢٥٠-٢٠٠ گرم
▪ پیاز متوسط ٢عدد
▪ سیر ٣ حبه
▪ رب انار ترش ٥/١ قاشق غذاخوری
▪ نمک و فلفل و دارچین به اندازه کافی.
● طرز تهیه:
مغز گردو و سبزی و سیر را می ساییم. پیاز را رنده می کنیم و نمک و فلفل و دارچین به آن می زنیم و رب انار را اضافه و همه را با هم مخلوط می کنیم. بادمجان های شسته شده را پوست می گیریم و به آ ن ها ٣ چاک از پهلو می دهیم به نحوی که سر و دم بادمجان از هم باز نشود. درون بادمجان را با مایه ای که درست کردیم، پر می کنیم. به اندازه کافی داخل تابه ای روغن می ریزیم و بادمجان ها را در آن می چینیم.
در تابه را نیم باز می گذاریم و صبر می کنیم تا با حرارت ملایم بادمجان سرخ و پخته شود. گاه بادمجان را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. بعد از این که کاملا سرخ و به رنگ طلایی کمی تیره رنگ درآمد، برای صرف آماده می باشد. در صورتی که از مایه خورش چیزی باقی مانده باشد می توان داخل ٤ -٣ گوجه فرنگی شسته شده را با ایجاد دو چاک بزرگ ( به نحوی که ته گوجه فرنگی از هم جدا نشود) با مایه پرکرد و لبه را با دست به هم نزدیک کرد. آن ها را در تابه دیگری با روغن سرخ می کنیم تا زمانی که گوجه فرنگی از هم باز نشده و آب گوجه فرنگی گرفته نشده، دو، سه بار لبه چاک ها را با دست به هم نزدیک می کنیم تا باز نشود. بعد بادمجان ها را در دیس و گوجه فرنگی ها را دور آن می چینیم.

آریا