معرفی مدل های شورولت (Chevrolet)

● شورولت - سیلورادو - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Chevrolet Silverado) سیلورادو (Silverado) محصولی است از کمپانی شورولت (Chevrolet) که در خانواده وانت ها (Pickup) قرار دارد و از لحاظ ابعادی از بزرگترین تولیدات این خودرو ساز به شمار می رود. …

● شورولت - سیلورادو - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Chevrolet Silverado)
سیلورادو (Silverado) محصولی است از کمپانی شورولت (Chevrolet) که در خانواده وانت ها (Pickup) قرار دارد و از لحاظ ابعادی از بزرگترین تولیدات این خودرو ساز به شمار می رود. شورولت - سیلورادو (Chevrolet Silverado) در سه نوع اتاق تک کابین(Single cab)، تک کابین ویژه(Extended cab) و دو کابین (Double cab) عرضه می گردد که خودروی مورد نظر مدل تک کابین ویژه (Extended cab) می باشد. از اصلی ترین رقبای آن می توان به تویوتا - تاندرا (Toyota Tundra)، نیسان - تایتان (Nissan Titan) و فورد - اف ۱۵۰ (Ford F۱۵۰) اشاره کرد. بزرگترین پیشرانه قابل سفارش سیلورادو (Silverado) موتوری است ۸ سیلندر (V) شکل به حجم ۶ لیتر و قادر به تولید ۳۶۷ اسب بخار نیرو می باشد.
● شورولت - ایکوناکس - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Chevrolet Equinox )
شورولت - ایکوناکس (Chevrolet Equinox) خودرویی است شاسی بلند که در سال ۲۰۰۴ وارد بازار رقابت در گروه شاسی بلندهای متوسط (Midsize SUV) گردید. کمپانی شورولت هدف از تولید ایکوناکس (Equinox) را پر کردن فضای خالی بین دو محصول دیگر خود اچ اچ آر (Chevrolet HHR) و تریل بلیزر (Chevrolet TraiBlazer) عنوان نموده است. فورد - اج (Ford Edge)، هیوندای - سانتافه (Hyundai Santa fe) و تویوتا آر ای وی ۴ (Toyota RAV ۴) از رقبای این خودرو به شمار می آیند. مدل ایکوناکس - اسپرت (Equina Sport) در اواخر سال ۲۰۰۷ و بعنوان مدل ۲۰۰۸ وارد بازار خواهد شد. پیشرانه این مدل ۶ سیلندر(V) شکل بوده به حجم ۳‎/۶ لیتر که قادر به تولید ۲۶۴ اسب بخار نیرو می باشد.
● شورولت - کاپتیوا - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Chevrolet Captiva)
در نمایشگاه خودروی پاریس سال ۲۰۰۴ خودرویی مفهومی (Concept Car) در برند شورولت (CHEVROLET) در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت با نام اس ایکس ۳ (SX۳) و دو سال بعد در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۶ مدل نهایی آن که یک خودروی شاسی بلند متوسط (Mid-size SUV) می باشد را با نام کاپیتیوا (Captiva) معرفی نمود. این خودرو در پلت فرم اپل - آنتارا (Opel Antara) قرا دارد و مخصوص بازار اروپا طراحی شده است. از رقبای شورولت - کاپتیوا (Chevrolet Captiva) می توان به تویوتا - آر ای وی ۴ (Toyota RAV۴)، هیوندای - سانتافه (Hyundai Santa fe) و سوزوکی - گراند ویتارا(Suzuki Grand vitara) اشاره نمود.یکی از پیشرانه های قابل سفارش نیز موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۲‎/۴ لیتر که قادر به تولید ۱۳۰ اسب بخار نیرو می باشد.
● شورولت - مالیبو - اس اس - ۲۰۰۷ (Chevrolet Malibu SS ۲۰۰۷)
این نسل از شورولت - مالیبو (Chevrolet Malibu) که نسل پنجم از تولید مدلی با این نام می باشد در سال ۲۰۰۳ معرفی گردید و تا سال ۲۰۰۷ روی خط تولید کمپانی شورولت (Chevrolet) قرار دارد. از مشخصه های این خودروی چهار در صندوق دار خانوادگی (midsize Sedan) سادگی در طراحی خارجی می باشد. هدف از تولید شورولت - مالیبو (Chevrolet Malibu) رقابت با خودرو هایی مانند هوندا - آکورد (Honda Accord) و تویوتا - کمری (Toyota Camry) است. مدل مالیبو - اس اس (Malibu SS) از پیشرانه ای ۶ سیلندر به حجم ۳‎/۹ لیتر بهره می برد که قادر به تولید ۲۴۲ اسب بخار است و انتقال نیرو در مالیبو - اس اس به چرخهای جلو (FWD) می باشد.
● شورولت - اچ اچ آر - ال اس - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Chevrolet HHR LS )
شورولت اچ اچ آر (Chevrolet HHR) یک خودروی ون (VAN) است با خصوصیات ظاهری شبیه به یک واگن. از یک موتور به حجم ۲‎/۲ لیتر ۴ سیلندر خطی استفاده کرده و توان تولیدی ۱۴۳ اسب بخار را دارد. انتقال نیرو در این خودرو به چرخهای جلو می باشد.
● شورولت - آو ئو - ۲۰۰۶ (Chevrolet Aveo۲۰۰۶ )
شورولت آوئو (Chevrolet Aveo) یک خودرو در کلاس کوچک (Compact) است. از موتوری ۴ سیلندر خطی (Line) به حجم ۱‎/۶ لیتر و قدرت ۱۰۳ اسب بخار استفاده کرده و نیروی موتور به چرخهای جلو منتقل می شود.
● شورولت - کوروت - ۲۰۰۶ (Chevrolet Corvette۲۰۰۶ )
شورولت کوروت (Chevrolet Corvette) یک خودروی دو در اسپرت (Coupe Sport)آمریکایی است. نسل جدید این خودرو برخلاف نسل قبلی از چراغهای جلوی پنهان استفاده نکرده و ظاهری متفاوت نسبت به مدل قبلی را برای خود به ارمغان آورده است. از موتوری به حجم ۶ لیتر ۸ سیلندر وی (V) شکل استفاده می کند توان تولیدی آن ۴۰۰ اسب بخار است.
● شورولت - آوالانچه - ۲۰۰۶ (Chevrolet Avalanche۲۰۰۶ )
این خودرو در گروه وانت (Pickup) قرار می گیرد. از مشخصه های این مدل وجود فضای کافی برای ۴ الی ۵ سرنشین و حمل بار است. موتور آن ۸ سیلندر وی (V) شکل به حجم ۵‎/۳ لیتر و قدرت ۲۹۵ اسب بخار است.
● شورولت - کبالت - اس اس - ۲۰۰۶ (Chevrolet Cobalt SS۲۰۰۶ )
شورولت کبالت (Chevrolet Cobalt) خودرویی کوچک و جمع و جور (Compact) در گروه صندوق دار است که در دو نوع بدنه چهاردر صندوق دار (Sedan) و دودر صندوق دار (Coupe) تولید و عرضه می شود. در طراحی این مدل بیشتر به جنبه های اسپرت خودرو توجه شده است به طوریکه طرح بدنه آن بی شباهت به خودروهای ژاپنی نیست. یکی از پیشرانه های استاندارد آن موتوری است به حجم ۲‎/۴ لیتر که توانایی تولید ۱۷۳ اسب بخار را دارد.
● شورولت - ایمپالا - ۲۰۰۶ (Chevrolet Impala۲۰۰۶ )
شورولت - ایمپالا (Chevrolet Impala) خودرویی است خانوادگی در گروه متوسط (Midsize) که چهار در صندوق دار (Sedan) نیز است.از رقبای آن می توان به هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) و فولکس واگن پاسات (Volkwagen Passat) اشاره کرد.از موتوری ۶ سیلندر به حجم ۳‎/۹ ایتر استفاده می کند که قادر است ۲۳۳ اسب بخار را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بدست آورد. انتقال نیرو در این خودرو به چرخهای جلو است.
● شورولت - تاهو - ۲۰۰۷ (Chevrolet Tahoe۲۰۰۷ )
شورولت - تاهو (Chevrolet Tahoe) از مدلهای شاسی بلند (SUV) کمپانی شورولت است که خودرویی است بزرگ و لوکس و فضای بسیاری برای حمل مسافر و بار در اختیار صاحب آن قرار می دهد. دوج دورانگو (Dodge Durango) و نیسان آرمادا (Nissan Armada) از رقبای اصلی شورولت تاهو به شمار می روند. از پیشرانه ای ۸ سیلندر به حجم ۵‎/۳ لیتر استفاده کرده که قادر به تولید ۳۲۰ اسب بخار نیرو به چهار چرخ خودرو است.

منبع: www.iranecar.com