راه های طول عمر زنان

توجه به تغییرات جسمانی و روحی ناشی از افزایش سن در حفظ سلامتی، پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها و افزایش طول عمر نقش مهمی دارد. افزایش وزن، کمبود ویتامین و مواد معدنی، شکایت …

توجه به تغییرات جسمانی و روحی ناشی از افزایش سن در حفظ سلامتی، پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها و افزایش طول عمر نقش مهمی دارد.
افزایش وزن، کمبود ویتامین و مواد معدنی، شکایت از عوارضی که نتیجه تغییرات هورمونی است و پوکی استخوان مشکلاتی است که دامنگیر زنان پس‌از ورود به چهارمین دهه از زندگی می‌شود. باید توجه داشت کاهش متابولیسم و نیاز به مصرف کالری‌های کمتر از جمله نکاتی است که زنان بایدبه آنها توجه کنند.
مصرف صبحانه شامل نان تهیه شده از غلات کامل، شمارش کالری‌های مصرفی و انجام تمرینات ورزشی روزانه از جمله روش‌های همگام شدن با کاهش عملکرد سوخت و‌ ساز بدن و کنترل وزن است. با کاهش مصرف کالری‌ها، نیاز به ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر‌ها افزایش پیدا می‌کند.
مصرف میوه و سبزیجات، مواد غذایی فیبردار، کربوهیدرات و غلات کامل و پرهیز از مصرف شیرینی‌جات، مواد قندی و چربی‌ها در تنظیم هورمون‌استروژن و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و علائم یائسگی مؤثر است.
مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم، ویتامین دی، منیزیم و سلنیوم، احتمال ابتلا به پوکی استخوان و بیماری‌های روحی نظیر افسردگی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.