شخصیت‌شناسی به صرف بستنی!

یک کارخانه بستنی‌سازی، تحقیقی مربوط به مزه‌شناسی انجام داده است. این تحقیق نشان داده است که چطور مزه‌های بستنی که ما برای خوردن ترجیح می‌دهیم شخصیت ما را نشان می‌دهد. این تحقیق …

یک کارخانه بستنی‌سازی، تحقیقی مربوط به مزه‌شناسی انجام داده است. این تحقیق نشان داده است که چطور مزه‌های بستنی که ما برای خوردن ترجیح می‌دهیم شخصیت ما را نشان می‌دهد. این تحقیق را دکتر آلن. آر. هیرش دبیر عصب‌شناسی بنیاد پژوهش و درمان مزه و بو در شیکاگو انجام داده و نشان داده است که چطور مزه بستنی اسرار شخصیت ما را هویدا می‌کند. البته نتایج این تحقیق علمی، به درد میز غذا و مغازه بستنی فروشی هم می‌خورد. این جور جاهاست که می‌شود آدم‌ها را شناخت! ...
از بین مزه‌های زیر، بستنی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و ببینید که چطور آدمی هستید:
۱) وانیلی،
۲) شکلات،
۳) گردویی،
۴) موز،
۵) توت‌فرنگی
۶) تکه‌های شکلات.
اگر بستنی وانیلی دوست دارید، شما سرشار از رنگ زندگی، پرانگیزه و ریسک‌پذیر هستید و اهداف عالی و انتظارات بالایی از خودتان در زندگی دارید. همچنین شما از روابط خانوادگی نزدیک لذت می‌برید. یک انسان اجتماعی که زندگی پرجنب و جوشی دارد. نفوذ‌پذیر، پرمعنا، ایده‌آلیست. (نمونه معمول: یک همسر خانه‌دار دلباخته)
اگر بستنی شکلاتی دوست دارید، شما سرزنده، خلاق، پرشور، خونگرم، خوش‌ذوق و ستاره هر مهمانی هستید. طرفداران شکلات معمولا در مرکز توجهات قرار دارند و ممکن است از زندگی روزمره خسته شوند. خوش‌لباس و برونگرا هستند و به سادگی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. پیرو شهودی هستند و از روابط صمیمی لذت می‌برند. (نمونه معمول: زنانی که به ویژگی‌های زنانه معروفند، مردانی که به ویژگی‌های مردانه معروفند)
اگر بستنی گردویی دوست دارید، آدمی منظم، کمال‌گرا، محتاط، جزئی‌نگر، باوجدان، اخلاق‌گرا و از نظر مالی محتاط هستید. همچنین شخصیتی علاقه‌مند به رقابت، مبارزه‌طلب در ورزش و مسوول دارید.
(نمونه معمول: افراد اجرایی)
اگر بستنی موزی دوست دارید، آسانگیر هستید، ولخرجید، صادق و همدل هستید. (نمونه معمول: شوهر، همسر، پدر و مادر و یا فرزند ایده‌آل)
اگر بستنی توت‌فرنگی دوست دارید، خجالتی هستید اما احساساتی قوی دارید. شکاک، جزئی‌نگر، یکدنده و درونگرایید و به خودتان مرتب ایراد می‌گیرید. به راحتی ممکن است احساس گناه کنید، شکننده هستید، ناامیدید و اعتماد به نفس پایینی دارید. (نمونه معمول: کارمند، روزنامه‌نگار)
اگر بستنی با تکه‌های شکلات دوست دارید، دست و دلباز، رقابت‌گرا و چیره‌دست هستید. در موقعیت‌های اجتماعی خوش‌برخوردید، انگیزه دارید و کارآمدید. یک انسان آینده‌نگر و غالب هستید. از برآوردن نیاز دیگران لذت می‌برید، آدم پرتلاش و کوششی هستید و تحمل شکست را ندارید. (نمونه معمول: رهبران صنایع،‌ کسانی که در مدرسه رای بالا می‌آورند)
تحقیق مزه‌شناسی شامل بخش دیگری هم می‌شود که نشان می‌دهد طرفداران کدام مزه‌ها بهترین زوج را تشکیل می‌دهند. در ستون سمت راست، مزه مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و ببینید که با چه کسانی ممکن است کنار بیایید.

سهیلا عابدین‌پور
منبع: ریدرز دایجست