بازی با رنگ ها

● آشنایی بیشتر با رنگ های همتراز و رنگ های مکمل بیشتر ما از خواص رنگ ها و تاثیرشان خیلی نمی دانیم و اکثریت ما از هارمونی طیف رنگ ها، آگاهی چندانی نداریم. در نوشته زیر، به رنگ های …

● آشنایی بیشتر با رنگ های همتراز و رنگ های مکمل
بیشتر ما از خواص رنگ ها و تاثیرشان خیلی نمی دانیم و اکثریت ما از هارمونی طیف رنگ ها، آگاهی چندانی نداریم. در نوشته زیر، به رنگ های همتراز و رنگ های مکمل پرداخته شده است. در چرخه رنگ، رنگ های همتراز، آن هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و رنگ های مکمل نیز آنهایی هستند که روبروی هم قرار دارند.
● اگر اهل تشریفاتید!
ترکیب رنگ های مکمل در کنار هم نسبت به ترکیب رنگ های همتراز ما بیشتر، احساس تشریفات و رسمی بودن را القا می کنند. در نتیجه این دسته رنگ ها آرامش بیشتری ایجاد می کنند. از ترکیب رنگ های مکمل ( مانند سرخ - آبی، آبی - زرد) در درجه های متوسط تا روشن برای قسمت های تشریفاتی خانه مانند سالن پذیرایی یا غذاخوری استفاده کنید. ترکیب رنگ های همتراز را برای اتاق های خانوادگی و قسمت های خصوصی تر به کار گیرید. در جاهایی که نیاز به تسکین و آسایش هست، مانند حمام و اتاق خواب ها، رنگ های هم درجه را به کار ببرید. تاکید بر یک رنگ خاص می تواند احساسات ثانوی متعددی را در فضای یک اتاق متجلی سازد.
● از رنگ پاکی و بی گناهی تا سایه های خیال انگیز سفید
صورتی های متوسط برای ایجاد حسی از پاکی و بی گناهی، بنفش برای اثبات دوستی و محبت و طلایی به منظور القای حسن استحکام و ثبات به کار گرفته می شود. چنانچه بخواهید جنبه هایی از تقدس و عرفان را به محیط و فضای زندگی تان بیفزایید از رنگ ارغوانی توام با طلایی بهره بگیرید. ارغوانی ( بنفش تیره) یادآور آرامش و سکوت است و رنگ طلایی به عنوان رنگ دوم، احساس ابدیت و جاودانگی را در ما ایجاد می کند. وقتی افکارتان به هم ریخته و ضربان قلبتان تند شده، آبی تسکین دهنده است.
● آبی روشن نمادی از روحانیت و خلوص
رهنمودهایی که آبی با زبان بی زبانی به ما ارائه می دهد شامل سنت ها و حس تعلق به گروه است. رنگ آبی احساس امنیت را به حوزه گروه های انسانی منتقل کرده و در نتیجه سبب افزایش اندیشه ارزشمندی و مهم بودن به عنوان یک شخص سهیم در اجتماع می شود.
● سبز همواره آرامش بخش است
هنگامی که نارنجی متوسط متمایل به تیره را به عنوان یک رنگ غالب در محیط استفاده می کنیم. قدرت شگفت انگیز آن - که نمایانگر زمین زیر پای شماست - احساس آرامش را به ما تلقین می کنند. این رنگ را در جوار سبز شاداب پسته ای، سبز های متوسط و قهوه ای پوست درختی به کار ببرید تا خنکی آرامش بخش را که یادآور وقار وجاهت، ردیفی از درختان هنگام غروب خورشید است به اتاق بدمید سبز همواره به افزایش آرامش درون کمک می کند. دیوارهایی که با سبز تیره رنگ آمیزی شده باشند خلوتی و سکوت یک جنگل پوشیده از درخت را به فضای اتاق هدیه می کند.
● به رنگ بژ اجازه دهید!
برای تکمیل صحنه، بژ کمرنگ به عنوان رنگ تاکیدی برای اشیای تزئینی انتخاب کنید تا زیبایی طبیعت دست نخورده را به درون خانه دعوت کنید و آن گاه به باغ شخصی اندرونی تان دسترسی یابید. رنگ هایی از کرم و نخودی را برای تزیین کردن به کارگیرید تا اثربخشی و مزیت های باغ شخصی (گلخانه یا در اصطلاح: پاسیو) شما بارزتر شود.