ارزش ‌کار‌ خود را بالا‌‌ ببرید

● یادگیری بی‌وقفه: فارغ از این‌که می‌خواهید زمینه شغلی خود را عوض کنید یا در شغل فعلی به کار خود ادامه دهید، دانش‌اندوزی و کسب تجربه‌های مختلف در یک شغل، ارزش کارتان را بالا …

● یادگیری بی‌وقفه:
فارغ از این‌که می‌خواهید زمینه شغلی خود را عوض کنید یا در شغل فعلی به کار خود ادامه دهید، دانش‌اندوزی و کسب تجربه‌های مختلف در یک شغل، ارزش کارتان را بالا می‌برد.
اگر می‌خواهید زمینه شغلی خود را عوض ‌کنید، دانش‌اندوزی و یادگیری، تبدیل به امری اجتناب‌ناپذیر می‌شود؛ زیرا باید مهارت‌های دیگری را در خود پرورش دهید و چنانچه تصمیم به تغییر شغل ندارید، یادگیری، آموزش و تجربه‌اندوزی، موقعیت‌های شغلی بهتری برای شما فراهم می‌کند. ارتقای شغلی و پاداش، بخشی از مزایایی هستند که شما با تجربه‌اندوزی روزافزون نصیب خود می‌کنید.
علاوه بر این، یادگیری و بالابردن دانش حرفه‌ای باعث می‌شود در عرصه رقابت حرفه‌ای یک گام جلوتر از دیگران بایستید.
● روزمرگی را کنار بگذارید
امروزه، امکان بقا در جامعه کاری، غیرقابل پیش‌بینی و متحول عصر حاضر، مانند رانندگی با سرعت بالا در یک منطقه نامعلوم است. راننده چنین خودرویی باید کاملاً هوشیار باشد و با پیش‌بینی هرگونه اتفاقی در مسیر، بسیار حساب‌شده رانندگی کند. به خاطر داشته باشید در محیط کار نیز چنین شرایطی حکمفرماست، البته با کمی شدت و ضعف!
بنابراین باید خود را مجهز کنید تا بتوانید با موفقیت، با تغییر و تحولات کاری کنار بیایید.
قدم اول در این راه، این است که روال زندگی حرفه‌ای خود را تغییر دهید؛ منظور از تغییر روال، دل کندن از همه روزمرگی‌های کاری است که خلاقیت شما را کور می‌کند و راه‌های موفقیت آینده شما را می‌بندد.
البته باید گفت روزمرگی‌های کاری، تعریف مشخص و ثابتی ندارند و هر کس با توجه به حرفه خود، باید عواملی را که باعث می‌شوند وی در یک سطح خاص راکد بماند و علاقه‌ای به پیشرفت در کار و ارتقای مقام نداشته باشد، کشف کند.
نداشتن یک دورنمای روشن از آینده، خوگرفتن به برخی شرایط کاری، سستی شخصی و... از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند افراد، هوشیاری لازم را در مقابل تغییر و تحولات از دست بدهند.
گام دوم برای کسب این هوشیاری و تجهیز حرفه‌ای، این است که اطمینان حاصل کنید از تغییر و تحولات مختلف در شرکت یا محل کارتان آگاهید.
به این مساله به مثابه نوعی استراتژی بقا نگاه کنید. برای آگاهی از این تغییر و تحولات، از شیوه‌های زیر استفاده کنید.
به مطالبی که درباره شرکت شما نوشته شده‌اند توجه کنید و با خواندن آنها سعی کنید به تغییر و تحولاتی که در ساختار طبقه‌بندی کارکنان، طیف محصولات تولیدی، اولویت‌های شغلی و مدیریت‌های جدید اعمال شده‌اند پی ببرید.
همچنین به خواندن مطالبی که درباره شرکت شما در مطبوعات یا نشریات تجاری نوشته می‌شوند علاقه نشان دهید.
با خواندن این‌گونه مطالب، به پاسخ برخی از پرسش‌‌ها پی خواهید برد. تعدادی از این پرسش‌ها عبارتند از:
▪ آیا رقیب قدرتمند‌تری در حال ظهور است؟
▪ آیا گروه مدیریتی دچار اختلاف شده؟
▪ آیا بودجه مالی لازم برای خط تولید فراهم است؟
▪ سهام شرکت چگونه است؟
با افراد یا کسانی که به نوعی در ارتباط با کار شما، شرکای تجاری شرکت شما و... هستند در تماس باشید و تغییر و تحولات شرکت را از طریق آنها پیگیری کنید.