پیتزا چهارفصل‌

این‌ پیتزا با چهار طعم‌ مختلف‌، هر ذایقه‌ای‌ راراضی‌ خواهد كرد. ●مواد لازم‌: خمیر پیتزای‌ آماده‌: یك‌ عدد (بستگی‌ به‌ تعدادنفرات‌ دارد) مواد لازم‌ برای‌ روی‌ خمیر: كنسرو میگو: …

این‌ پیتزا با چهار طعم‌ مختلف‌، هر ذایقه‌ای‌ راراضی‌ خواهد كرد.
●مواد لازم‌:
خمیر پیتزای‌ آماده‌: یك‌ عدد (بستگی‌ به‌ تعدادنفرات‌ دارد)
مواد لازم‌ برای‌ روی‌ خمیر:
كنسرو میگو: ۲۲۰ گرم‌
قارچ‌: ۸ عدد
پنیر پیتزا: ۱۲۵ گرم‌
كنسرو ماهی‌ كیلكا یا كولی‌: ۶۰ گرم‌
آرتیشو (كنگر فرنگی‌): ۲ قوطی‌
گوشت‌ گوساله‌: ۱۲۵ گرم‌
گوجه‌ فرنگی‌ متوسط: ۴ عدد
نمك‌: نصف‌ قاشق‌ چایخوری‌
آویشن‌: نصف‌ قاشق‌ چایخوری‌
روغن‌ زیتون‌: ۲ قاشق‌ غذاخوری‌
ریحان‌، مرزه‌ و جعفری‌: مقداری‌ برای‌ تزیین‌
●طرز تهیه‌:
در مرحله‌ اول‌ كمی‌ آرد روی‌ سطح‌ تمیزی‌بپاشید. خمیر پیتزا را دو قسمت‌ كرده‌ و به‌ قطر ۲۵سانتی‌متر پهن‌ كنید. سینی‌ فر را چرب‌ كرده‌ وخمیرها را در آن‌ قرار دهید. حاشیه‌ خمیر را كمی‌به‌ طرف‌ داخل‌ تا كنید تا لبه‌ آن‌ كمی‌ كلفت‌تر شودو تا زمانی‌ كه‌ مواد روی‌ پیتزا را آماده‌ می‌كنید،آن‌ را در محل‌ گرمی‌ قرار دهید. فر را روی‌۲۰۰درجه‌ سانتی‌گراد (۴۰۰ درجه‌ فارنهایت‌)گرم‌ كنید.
در مرحله‌ بعد آب‌ قوطی‌ آرتیشو و میگو راخالی‌ كنید و آرتیشو را ۴ قسمت‌ كنید. قارچ‌ها رانیز شسته‌ و ورقه‌ ورقه‌ كنید. آن‌ گاه‌ گوشت‌ها راباریك‌ باریك‌ بریده‌ و پنیر را رنده‌ و هسته‌های‌زیتون‌ را نیز بگیرید. هر كدام‌ از ماهی‌های‌ كیلكا رااز وسط نصف‌ كنید و روی‌ گوجه‌ فرنگی‌هاآبجوش‌ بریزید و بگذارید ۳۰ ثانیه‌ در آن‌ باقی‌بماند. با ریختن‌ آب‌ سرد روی‌ گوجه‌ها، پوستشان‌را به‌ راحتی‌ جدا كنید. سپس‌ گوجه‌ها را به‌ شكل‌نگینی‌ خرد كنید و در كاسه‌ای‌ بریزید و نمك‌ وآویشن‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ نمایید.
در این‌ هنگام‌ هر خمیر را به‌ ۴ قسمت‌ تقسیم‌كنید. یك‌ قسمت‌ را با میگو و آرتیشو، یك‌ قسمت‌را باقارچ‌ و گوشت‌، قسمت‌ سوم‌ را با پنیر، زیتون‌ وماهی‌ و قسمت‌ آخر را با گوجه‌ فرنگی‌ها بپوشانید.روغن‌ را روی‌ پیتزا بریزید و بگذارید به‌ مدت‌ ۳۵دقیقه‌، تا زمانی‌ كه‌ خمیر برشته‌ و طلایی‌ شود، درفر بماند. وقتی‌ نیمی‌ از زمان‌ پخت‌ طی‌ شد، جای‌سینی‌ها را با هم‌ عوض‌ كنید.
در مرحله‌ آخر پیتزا را چهار تكه‌ كرده‌ و باسبزیجات‌ تازه‌ تزیین‌ كرده‌، گرم‌ روی‌ میز بچینید.
●ارزش‌ غذایی‌:
كالری‌: ۴۵ كیلو كالری‌
پروتئین‌: ۲۳ گرم‌
چربی‌: ۱۸ گرم‌
هیدرات‌ كربن‌: ۴۵ گرم‌