زندگی بی‌تحرک روزانه به اندازه سیگار کشیدن کشنده است

زندگی بی‌تحرک روزانه به اندازه کشیدن سیگار، ابتلا به دیابت و خوردن تنقلات مضر، خطرناک و کشنده است. بی‌تحرکی و عدم فعالیت بدنی یا به عبارت دیگر پشت میز نشینی که ضرورت زندگی …

زندگی بی‌تحرک روزانه به اندازه کشیدن سیگار، ابتلا به دیابت و خوردن تنقلات مضر، خطرناک و کشنده است. بی‌تحرکی و عدم فعالیت بدنی یا به عبارت دیگر پشت میز نشینی که ضرورت زندگی شهری است ، در کنار چاقی و اضافه وزن، خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. این تحقیق جدید که از سوی دانشگاه‌های کویینزلند و ملبورن انجام گرفته، نشان می‌دهد ممکن است نیم ساعت ورزش کردن برای هر کسی در شرایط زندگی امروز امکانپذیر نباشد، اما خبر خوب این است که می‌توان مشکل ساعت‌ها نشستن روی صندلی را با پیاده روی در اطراف خانه یا اداره جبران کرد.
نشستن به مدت طولانی در ساعات روز باعث افزایش اندازه دور کمر می‌شود که این خود نشانه مهمی از بروز بیماری‌های مختلف و خطرناک می‌باشد که سلامت انسان را تهدید می‌کند. این بی تحرکی ارمغان زندگی مدرن امروزی است. محققان می‌گویند: زیاد نشستن حتی می‌تواند مزایای ورزش کردن را نیز از بین ببرد.به طور کلی افرادی که در طول روز به دفعات بیشتر از روی صندلی بلند می‌شوند و راه می‌روند، به مراتب سالمتر هستند و اندازه دور کمر آنها کمتر است.