معرفی مدل های جیپ (Jeep)

● جیپ - رانگلر - آن لیمیتد - ۲۰۰۸ (۲۰۰۸ Jeep Wrangler Unlimited ) مدل رانگلر (Wrangler) قدیمی ترین محصولات کمپانی جیپ (JEEP) است که از شهرتی جهانی برخوردار است. در سال ۲۰۰۷ مدلی جدید از این خودروی شاسی بلند در معرض دید …

● جیپ - رانگلر - آن لیمیتد - ۲۰۰۸ (۲۰۰۸ Jeep Wrangler Unlimited )
مدل رانگلر (Wrangler) قدیمی ترین محصولات کمپانی جیپ (JEEP) است که از شهرتی جهانی برخوردار است. در سال ۲۰۰۷ مدلی جدید از این خودروی شاسی بلند در معرض دید علاقه مندان به صنعت خودرو قرار گرفت. این مدل از رانگلر بر روی پلت فرم جی کی (JK Platform) قرار دارد که از مشخصه های آن می توان به بلند تر شدن فاصله اکسل ها از یکدیگر که به طبع آن کشیده تر و عریض تر شدن خودرو انجامیده اشاره کرد. رانگلر آن لیمیتد (Wrangler Unlimited) در دو مدل ساهارا (Sahara) و رابیکن (Rubicon) عرضه می شود. مرسدس بنز - جی کلاس (Mercedes-Benz G-Class) و هامر - اچ ۳ (Hummer H۳) از رقبای اصلی جیپ - رانگلر (Jeep Wrangler) به حساب می آیند.پیشرانه خودرو ۶ سیلندر (V) است به حجم ۳‎/۸ لیتر که قادر به تولید ۲۰۵ اسب بخار نیرو است.
● جیپ - کام پس - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Jeep Compass )
جیپ - کام پس (Jeep Compass) جزو مدلهای شاسی بلند (SUV) کمپانی جیپ است که از نظر ابعادی آن را می توان در گروه خودرو های شاسی بلند متوسط (Midsize) قرار داد. در طراحی خودرو از جلو پنجره های عمودی و چراغ دایره ای شکل معروف جیپ باز هم استفاده شده با این تفاوت که طرح کمی جدیدتر خود نمایی می کند.از موتوری ۴ سیلندر به حجم ۲‎/۴ لیتر بهره می برد که توانایی تولید۱۷۳ اسب بخار قدرت را نیز دارد.
● جیپ - پت ریوت - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Jeep Patriot )
مدلی دیگر از خانواده خودروهای شاسی بلند کمپانی جیپ (Jeep) که از زیر مجموعه های گروه دایملر کرایسلر (Daimler Chrysler) است، پت ریوت (Patriot) است که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۰۶ به نمایش گذاشته شد. هدف از تولید جیپ - پت ریوت (Jeep Patriot)، پر کردن فضای بین دو مدل دیگر این کمپانی یعنی جیپ لیبرتی (Jeep Liberty) و کام پس (Compass) عنوان شده است. از رقبای پت ریوت (Patriot) می توان به فورد - اسکیپ (Ford Escape)، هوندا - سی آر وی (Honda CR-V) و تویوتا - آر ای وی ۴ (Toyota RAV۴) اشاره کرد. قوای محرکه خودرو ۴ سیلندر ۲‎/۴ لیتری است که قادر به تولید ۱۷۲ اسب بخار نیرو است.
● جیپ - گراند چروکی - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Jeep Grand cherokee )
جیپ گراند چروکی (Jeep Grand Cherokee) یک خودروی شاسی بلند (SUV) است. نسل جدید این خودرو که در سال ۲۰۰۵ تولید شد کاملاً نسلی نو و با طراحی بدنه ای نو، بزرگتر و قویتر از قبل به بازار عرضه شد. از موتوری ۳‎/۷ لیتری ۶ سیلندر (V) وی شکل به قدرت ۲۱۰ اسب بخار و انتقال نیرو به هر چهار چرخ بهره می برد.
● جیپ - رانگلر - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Jeep Wrangler )
جیپ رانگلر (Jeep Wrangler) یک خودروی شاسی بلند دودر (SUV) است که نسل های اولیه آن را می توان از ابتدایی ترین تولیدات کمپانی جیپ برشمرد. از موتوری ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی استفاده کرده که توانایی تولید ۱۹۰ اسب بخار را دارد و قدرت موتور به هر دو محور اعمال می شود.
● جیپ - لیبرتی - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Jeep Liberty )
جیپ لیبرتی (Jeep Liberty) خودرویی است که در گروه شاسی بلند (SUV) قرار می گیرد و می توان آن را در گروه خودروهای جمع جور جای داد و کمپانی سازنده بیشتر روی جنبه های شهری این مدل متمرکز شده است. از موتوری ۶ سیلندر (V) وی شکل به حجم ۳‎/۷ لیتر و قدرت ۲۱۰ اسب بخار بهره می برد و انتقال نیرو به هر چهار چرخ است.
● جیپ - کاماندر - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Jeep Commander )
جیپ کاماندر (Jeep Commander) را می توان بزرگترین مدل از محصولات جیپ برشمرد. این خودرو نیز یک خودروی شاسی بلند (SUV) است که دارای ۷ صندلی است. پارامترهای رفاهی در آن به وضوح دیده می شود. از موتوری ۳‎/۷ لیتری ۶ سیلندر (V) وی شکل به قدرت ۲۱۰ اسب بخار سود می برد و انتقال قدرت در آن به هر چهار چرخ است.

منبع: www.iranecar.com