قابل توجه وزارت آموزش و پرورش

مدت ها است که برخی افراد با سرقت مطالب از روی اینترنت و کتاب آن را برای انتشار به روزنامه ها ارسال می کنند. این مسئله در میان برخی کارکنان وزارت آموزش و پرورش که خواهان کسب امتیاز- …

مدت ها است که برخی افراد با سرقت مطالب از روی اینترنت و کتاب آن را برای انتشار به روزنامه ها ارسال می کنند. این مسئله در میان برخی کارکنان وزارت آموزش و پرورش که خواهان کسب امتیاز- برای طرح ارتقا شغلی فرهنگیان- هستند رواج بیشتری دارد. ( طرحی که در دولت سابق با بی عدالتی های بسیار به اجرا در آمد)ضمن عرض پوزش از فرهنگیان شریف و خدوم که اکثریت جامعه فرهنگی کشور را تشکیل می دهند باید گفت عده ای برای کسب امتیاز آن هم بدون هیچگونه زحمتی با پرینت یا کپی گرفتن از مطالب سایت ها یا برخی کتاب ها آن را به روزنامه ارسال می کنند.
مطالبی با عنوان تربیت فرزندان، نحوه کتابخوانی دانش آموزان، امتحانات، خلاقیت و نوآوری، رفتارهای جوانان و نوجوانان و از این دست در اینترنت و کتاب ها و مجلات فراوان است بنابراین عده ای از جامعه فرهنگیان برای کسب امتیاز مفت و مجانی و بی زحمت دست به این عمل ناپسند می زنند.
شایسته است وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه هایی که شرط امتیاز برای کارکنان را منوط به چاپ یک اثر در مطبوعات کرده اند جلوی این سوءاستفاده های آشکار را گرفته و کارکنان خود را به تألیف تجربیات و مشاهدات خود ترغیب کنند. جالب است که برخی افراد پس از سرقت مطالب و در تماس با دفتر روزنامه آثار ارسالی را حاصل زحمت و تجربیات خود می خوانند اما با اندکی گشت وگذار در سایت ها می توان آن مطالب را عینا و حتی بدون تغییر یک واو پیدا کرد.
عمل ناپسند عده ای سوءاستفاده چی، اکنون موجب بدبینی جامعه مطبوعاتی به آثار نوشتاری فرهنگیان شده بطوری که در خیلی از اوقات مطالب ارسالی فرهنگیان مستقیم روانه سطل زباله می شود. آیا از کسی که باید الگوی صداقت برای دانش آموزان باشد سر زدن چنین رفتاری شایسته است؟!
روزنامه کیهان از چاپ مطالبی با عناوین فوق الذکر و عناوین مشابه معذور است و از وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های مربوطه انتظار دارد با این عمل ناپسند برخورد قاطع کنند.