Panasonic LUMIX DMC-LS۸۵

شرکت پاناسونیک با اینکه وسایل مجهز و به‌روز شده‌ای تولید می‌کند اما سیاست کاری آن در زمینه دوربین به گونه‌ای است که با هر نوع دانشی از عکاسی بتواند عکس‌هایی با کیفیت و عالی …

شرکت پاناسونیک با اینکه وسایل مجهز و به‌روز شده‌ای تولید می‌کند اما سیاست کاری آن در زمینه دوربین به گونه‌ای است که با هر نوع دانشی از عکاسی بتواند عکس‌هایی با کیفیت و عالی تهیه کند. در این شماره دوربینی راحت و آسان معرفی کنیم که لذت کار کردن با آن از لذت عکاسی نیز جالب‌تر است. اگر به دنبال جایگزینی برای LUMIX DMC-LS۸۰هستید بهتراست سری به LUMIX DMC-LS۸۵ بزنید. این دوربین از باتری‌های نوع AA تغذیه می‌کند. این دوربین دارای زوم اپتیکال پرقدرت ۴ برابر، لنز باکیفیت از نوعLUMIX DC VARIO ، دیافراگم F۲.۸ و وضوح تصویر ۱/۸ مگاپیکسل است. با انتخاب مود i A (Intelligent Auto)می‌توان دوربین را در حالت خودکار هوشمند قرار داد و به راحتی عکاسی کرد. چهار مشخصه ثابت‌کننده تصویر اپتیکال (Mega O.I.S.)، تنظیم هوشمند ایزو دوربین Intelligent ISO Control، انتخاب‌گر هوشمند صحنه Intelligent Scene Selector و تشخیص چهره Face Detection در دوربین‌های مدل Lumix پاناسونیک به چشم می‌خورند.
هر یک از این موارد ذکر شده وظایفی دارند که با یکدیگر متفاوتند. برای مثال، ثابت‌کننده تصویر اپتیکال عمل لرزشگیری را انجام می‌دهد و تنظیم هوشمند ایزو دوربین از محو شدن تصویر جلوگیری می‌کند. همچنین مشخصه انتخابگر هوشمند صحنه به طور اتوماتیک می‌تواند مناسب‌ترین حالت یک صحنه را از بین حالت‌های پرتره، منظره، ماکرو یا پرتره و منظره در شب انتخاب و در نهایت مشخصه تشخیص چهره به صورت خودکار قادر است روی چهره تعداد افراد متفاوت که در موقعیت حضور دارند فوکوس کند.
آنچه دوربین LUMIX DMC-LS۸۵ را متمایز می‌کند وجود مود iA است که کمک می‌کند تمام ۴ ویژگی ذکر شده به صورت اتوماتیک و خودکار اجرا شوند و کاربر به راحتی و بدون اینکه خود را درگیر تنظیم کردن مودها کند عکس بگیرد. همچنین با وجود سیستم اتوفوکوس سریع (Quick AF) حتی بدون اینکه دکمه شاتر را تا نیمه فشار داده باشیم می‌توانیم به راحتی روی موضوع فوکوس کنیم. وجود یک LCD بزرگ ۵/۲ اینچی با رزولوشن ۲۳۰ هزار پیکسل و یک دکمه عملکرد هوشمند LCD برای تنظیم و کنترل روشنایی و وضوح تصاویر در صفحه نمایش از دیگر امتیازات این دوربین به شمار می‌رود. همچنین باید به اسپیکر و میکروفون اضافه شده به دوربین و قابلیتی که کاربر با کمک آن می‌تواند دوربین را در حالت Slideshowsقرار دهد، اشاره‌ای داشته باشیم. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد به عکس‌ها موزیک اضافه کند و در هنگام دیدن تصاویر از موسیقی لذت ببرد.