برخی از انواع بیماریها و آفات درختان در سطح شهر و راههای مبارزه با آنها

آفت مینوز و سوسک برگخوار نارون بسیار مسئله ساز است. برگها نارون به علت وجود شته ها حالت توری مانند پیدا کرده که معمولاْ ما بین پارانشیم بافت برگ تخمگذاری می کند که با کمک دیازینون(?.???) …

آفت مینوز و سوسک برگخوار نارون بسیار مسئله ساز است.
برگها نارون به علت وجود شته ها حالت توری مانند پیدا کرده که معمولاْ ما بین پارانشیم بافت برگ تخمگذاری می کند که با کمک دیازینون(?.???) در اردیبهشت ماه سم پاشی صورت می گیرد.برای از بین بردن چوب خوارها بخصوص در درختان نارون از آنتی تال به صورت تزریقی استفاده می کنند که سوراخها را پر می کند.
اغلب درختان چنار دچار کمبود آهن می شوند(رگبرگها سبز تیره..پهنه زرد) برای مبارزه با این مشکل از کود میکرو (?.???) مخلوطی از آهن و پتاسیم و.. به صورت پودر پاش استفاده می کنند. به این صورت که اطراف تنه درخت روی خاک سوراخهایی ایجاد می کنند و کود پودری را داخل آنها می ریزند..البته به صورت تزریقی هم استفاده می شود که در این صورت اثر کمی خواهد داشت. عوض کردن بستر هم روش جدیدی است که حدود ?.? متر خاک اطراف ریشه را بر می داریم و با خاک مناسب جایگزین می کنیم که برای بیماریهای ویروسی هم کاربرد دارد.
معمولا مشکل اساسی در چمن پارکها وجود آبدزدک هاست که برای از بین بردن آنها از مخلوط سوین به همراه شکر و سبوس استفاده می کنند.در گذشته از گازوئیل و نفت استفاده می کردند که بوی آن آبدزدک را جذب و از بین می برد.
در آخر معرفی انواع سمومی که بیشتر کاربرد دارند:
حشره کش(سوین...دیازینون)؛ کنه کش؛ حلزون کش؛ قارچ کش(بنومیل)؛ علف کش(رانداب...۲۴D)؛ موش کش(کلرات..فسفر دوزنگ)؛ نماتود کش.