بارداری های خطرناک

توجه به علائم و دردهای دوران بارداری، از مهم ترین نکاتی است که زنان باید در طول این دوران آنها را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه علامت غیر طبیعی یا درد با پزشک مشورت کنند. درد …

توجه به علائم و دردهای دوران بارداری، از مهم ترین نکاتی است که زنان باید در طول این دوران آنها را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه علامت غیر طبیعی یا درد با پزشک مشورت کنند.
درد های دوران بارداری می تواند علامت بروز برخی اختلالات مانند بارداری خارج از رحمی، زایمان زودهنگام یا مرگ جنین باشد.بارداری خارج از رحم در اثر جایگزین شدن سلول تشکیل شده در لوله های فالوپ و رشد جنین در آن ناحیه است. اندازه گیری هورمون HCG و پیدایش درد از علائم بارداری خارج از رحم است. هورمون HCG ، در دوران بارداری دو برابر می شود و در صورت جایگزین نشدن تخمک در رحم، میزان این هورمون تغییر نمی کند. علائم دیگری مانند پیدایش اختلال در دفع مدفوع یا ادرار، بروز دردهای ناحیه کمر، شکم و شانه ها، سرگیجه شدید و از دست دادن اشتها و بی حالی شدید، می تواند ناشی از بارداری خارج از رحمی باشد.این اختلال در مراحل اولیه به راحتی و با استفاده از تزریق برخی داروها، درمان پیدا می کند. در صورت ادامه پیدا کردن، دوران بارداری تا هفته دهم، فرد با خونریزی شدید مواجه شده و نجات جان مادر فقط با استفاده از جراحی امکان پذیر خواهد بود.

مریم بهریان