برای بردن نوبل صلح آشتی دادن مردم با خودشان و اطرافیانشان قدم بردار

شاد بودن و شادی مالیات ندارد و اینکه بتوانیم در بحران‌ها و چالش‌ها شاد باشیم و شادی کنیم مهم است، وگرنه هر کسی می‌تواند در زمان شادی، شاد باشد. هر موقع احساس کردی تو بزرگ‌ترین …

شاد بودن و شادی مالیات ندارد و اینکه بتوانیم در بحران‌ها و چالش‌ها شاد باشیم و شادی کنیم مهم است، وگرنه هر کسی می‌تواند در زمان شادی، شاد باشد.
هر موقع احساس کردی تو بزرگ‌ترین مساله را داری به خودت بگو که اینطور نیست و قاعده دوم آنکه هر زمان که احساس کردی اینگونه نیست به قاعده اول باز گرد.
یادت باشد تنها کسانی موفق می‌شوند که صد درصد مایه می‌گذارند! ما به صد درصد تلاش و خواستن خود نیاز داریم. پس تلاش کن و از همین ابتدا به خودت قول بده تا زمانی که به هدف نرسیدی، لحظه‌ای دست از تلاش برنداری.
بیست دلیل واقعی (منظور از واقعی دلایلی هستند که فرض و خیالی نیستند) که باعث شده‌اند تو را امروز از شادی دور کنند را بنویس. توجه داشته باش می‌بایست حداقل پانزده دلیلی را بنویسی که مسوولیت آن تنها و تنها برعهده تو است و نه هیچ کس دیگر.
بیست راه که می‌تواند به شاد بودن تو کمک کند را بنویس. بیست راهی که تنها تو می‌توانی آنها را انجام دهی.
از کلیدی‌ترین افراد زندگی فردی و شغلی‌ات بخواه تا سه ویژگی خوب و مثبت‌ات و سه نکته‌ای که باید آن‌ها را تغییر دهی یا در آن زمینه‌ها رشد کنی را به تو بگویند. آن‌ها را یادداشت کن و از شندیدن نظر دیگران عصبانی نشو و حتما از اینکه زمانشان را برای کمک به تو صرف کرده‌اند تشکر کن.
یادت باشد، تنها تو هستی که می‌توانی برای شاد بودنت کاری بکنی و باید بکنی! پس از همین حالا دست بکار بشو. تو قرار است کار کنی که زندگی بهتری داشته باشی و نه بالعکس. در واقع ما کار می‌کنیم تا زندگی کنیم و نه زندگی که کار کنیم.
صبح‌ها که بیدار می‌شوی خودت را در آینه ببین و به زیبایی‌های چهره خودت توجه کن. ده چیزی که امروز داری و به خاطر آن خدا را سپاسگزاری را بنویس.
برای صلح کاری انجام بده و اگر با ناآرامی‌ موافق نیستی، پس برای آرام شدن کاری بکن.
به یاد داشته باش، کسانی که هدف مشخصی را دنبال نمی‌کنند و نقشه دقیقی برای زندگی‌شان ندارد پس از مدتی خسته می‌شوند، احساس شادی را از دست می‌دهند و به جای آنکه هر روز با انرژی از رختخواب بیرون بیایند با خود می‌گویند باز یک صبح لعنتی دیگر! اینها روز اول هفته را غمگین هستند، شب‌ها که می‌خوابند به مشکلات فکر می‌کنند و همیشه هراسان هستند. روابطشان را به زودی از دست می‌دهند و دیری نمی‌پاید که تنها می‌شوند.
و بالاخره اینکه دفترچه‌ای زیبا تهیه کن و هر روز که می‌گذرد، نکاتی که توجه تو را به خودش جلب کرده‌اند را در آن بنویس. این نکات می‌توانند سلام محترمانه راننده تاکسی باشد، می‌تواند دیدن شیطنت‌های یک بچه باشد، می‌تواند باریدن باران باشد، می‌تواند شندیدن یک موسیقی زیبا باشد…
پس دست به کار شو و از همین حالا برای روزی که بتوانی نوبل صلح را به خاطر آشتی دادن مردم با خودشان و اطرافیانشان ببری و از همین حالا و با از نو ساختن بنیان‌های زندگی خودت برای تبدیل شدن به یک شخصت برجسته و بزرگ که به دیگران کمک می‌کند قدمی ‌بردار.
به هر کجا که بخواهی بروی، هر چقدر هم که دور باشد. کافی است که قدم اول را برداری. پس قدم اول را بردار و برای شاد بودن آماده شو.
بعضی وقت‌ها باید جدی باشیم، بعضی وقت‌ها شوخ، بعضی وقت‌ها گریه کنیم، بعضی وقت‌ها ملکوتی... این یعنی زندگی!