۱ ژانویه سال ۱۸۶۲ ـ نظام مالیات بر درآمد در آمریکا

از اول ژانویه سال ۱۸۶۲ قانون تازه مالیات بر درآمد امریکا به مورد اجرا درآمد که به موجب آن میزان مالیاتها برحسب درآمد خانوار تصاعدی شد. خانوارهایی که زیر ۶۰۰ دلار درآمد داشتند …

از اول ژانویه سال ۱۸۶۲ قانون تازه مالیات بر درآمد امریکا به مورد اجرا درآمد که به موجب آن میزان مالیاتها برحسب درآمد خانوار تصاعدی شد.
خانوارهایی که زیر ۶۰۰ دلار درآمد داشتند ۳ درصد ، بالای ۶۰۰ دلار ۵ در صد ، بالای هزار دلار ۷ در صد و.... تعرفه مالیات بر در آمدهای اتفاقی ( باد آورده ) و درآمد ناشی از سرمایه گذاری ( کپیتال گین ) بالا تر است و ....
قرار شده است که مردم خودشان مراجعه کنند و پیش از نیمه آوریل هر سال مالیاتشان را بدهند و سپس رسیدگی برای درست و نادرست بودن آن آغاز خواهد شد. کسی که به موقع مالیات خود را نپردازد و یا گزارش دروغ بدهد و تقلب کند شدیدا مجازات خواهد شد. در این زمینه بنجامین فرانکلین گفته است که از دو رویداد گریزی نیست؛ یکی مرگ و دیگری پرداخت مالیات.
جامعه شناسان دیر زمانی است که به این نتیجه رسیده اند که بزرگی یک کشور و تمدن آن نسبت مستقیم با قوانین منصفانه مالیاتی و دقت در جمع آوری آن دارد و تاریخنگاران بر این باورند که میزان میهندوستی مردم بستگی مستقیم با وسواس ایشان به تادیه مالیات دارد که میهن را نیرومند و استوار نگهمیدارد . استادان علوم سیاسی گویند : مردمی که مالیات دهند و چرخهای کشور از این درآمد بکار افتد با تمام وجود مراقب سوء استفاده گران و پاسدار دمکراسی که اجازه نمی دهد پول آنان هدر رود خواهند بود. همین دانشمندان عقیده دارند دولتی که نتواند و یا نخواهد مالیاتها را دقیقا جمع کند از ملت خود می ترسد . به نظر اقتصاددانان ، دولتهایی که از فروش ثروتهای ملی مثلا نفت که کالایی تمام شدنی است پول به دست می آورند نباید این پول را صرف هزینه های جاری خود کنند بلکه این پول باید در تبدیل ثروت ملی بکار رود و صرف سرمایه گذاری های اساسی شود . در کشورهای اروپایی نظیر سوئد و آلمان تعرفه مالیات بر درآمد بیش از آمریکا ست.