و اینک پیامبر صلح و دوستی

آدم وحوا غفلت کردند، تنها برای لحظه ای اما غفلتی که تعمدی در آن بود تا دنیا به وجود آید و آدم و حوا از درخت نیک و بد خوردند با سوگندی که مار زیبا خورد و با وسوسه ای که در حوا ایجاد …

آدم وحوا غفلت کردند، تنها برای لحظه ای اما غفلتی که تعمدی در آن بود تا دنیا به وجود آید و آدم و حوا از درخت نیک و بد خوردند با سوگندی که مار زیبا خورد و با وسوسه ای که در حوا ایجاد کرد که اگر از میوه ممنوعه بخورند نیک و بد را خواهند شناخت و حوا و عشق آدم به او پس آدم و حوا از بهشت اخراج شدند و رود دنیا جاری شد.
اما سال ها بعد از آن ماجرا خداوند به انسان رحم کرد عشقش را به انسانها ثابت کند پس فرزندش را فرستاد تا انسانها را نجات دهد اما همان انسان ها به او رحم نکردند و خواستند تا او را به صلیب بکشند.
۲۰۰۸ سلام بر پیامبر بزرگ الهی، حضرت عیسی علیه السلام که خنکای صلح و دوستی را برای بشر ارمغان آورد. سلام بر مسیح بشارت های ناب، بر روح الله یگانه پرستی بر کلمه الله اسرار وبر همه عظمت و شکوه آن پیامبر پارسای فروتن.
حضرت مسیح که تولدش همراه با اعجاز بوده است از جانب خداوند و میان قوم یهود مبعوث گردید او رحمت و مهر بی انتهای الهی را به مردم بازگو کرده وخدا را مانند پدری بخشایش گر معرفی نمود.
عید کریسمس جشنی است که از سال های دور به مناسبت تولد حضرت مسیح «ع» برگزار می شود و با شروع فصل زمستان و سال نو میلادی همزمان است. سال نو میلادی و جشن میلا د حضرت مسیح (ع) را ارامنه جهان همانند فرقه های مختلف به یک صورت انجام می دهند تنها تفاوت در تاریخ برگزاری ولادت حضرت مسیح (ع) است. مسیحیان ارتدکس و کلیساهای ملی و شرق بنابر اعتقادات مسیحیان اولیه، روز ششم ژانویه و مسیحیان کاتولیک و پروتستان روز ۲۴ دسامبر را به عنوان میلا د آن حضرت تلقی می کنند.
این نه به دلیل اختلاف عقیدتی مذاهب بود بلکه صرفا به این دلیل است که حتی چهار قرن پس از پذیرش مسیحیت، مسیحیان روم باستان نتوانستند روز ۲۴ دسامبر را که روز ولادت الهه مهر (میترا) بود. به فراموش بسپارند. براساس تصمیمات شورای کلیسای روم از آن پس روز ۲۴ و شب ۲۴ دسامبر را به عنوان میلاد حضرت مسیح پذیرفتند.
کریسمس جشنی است که هر ساله نوید آغاز سال نوی میلادی را به جهانیان می دهد، یک جشن مذهبی برای مسیحیان است که در طول تاریخ خود دگرگونی های بسیاری را تجربه کرده است.
مسیحیان برای جشن گرفتن تولد حضرت عیسی مسیح(ع) به کلیساها می روند.
در این دوران به خصوص رایج است که مسیحیان از دستورات حضرت عیسی(ع) پیروی می کنند. آنچه مسلم است شخصیت حضرت عیسی(ع) در اسلام نقشی اساسی دارد و مسلمانان ایمان دارند که خداوند انجیل را به عیسی(ع) داده است. همانگونه که تورات را بر موسی(ع)، زبور را بر داوود(ع) و قرآن را بر محمد(ص) نازل کرده است.
جالب است بدانیم، مسلمانان تا زمانی که به حضرت عیسی(ع) ایمان نیاورند، مسلمان به شمار نمی روند و اسلام، تنها دینی است که بر مسیحیت گواهی داده است. همچنین اسلام، احترام خاصی نیز برای حضرت مریم(س) قایل است و در قرآن نیز سوره مریم به زندگی وی اختصاص دارد.
زندگی حضرت عیسی(ع) برای مسیحیان وغیرمسیحیان واقعه مهمی است و همگان می توانند درس های بسیاری از آن بگیرند. کریسمس برهه ای افتخارآمیز از سال است. امید است سال نو میلادی و عید کریسمس سال صلح و دوستی و آرامش و شادی را به جهان هدیه کند.

شبنم موسوی خصال