کاملیا

گل کاملیا از انواع گیاهان زیبا با گل هایی به رنگ قرمز و نارنجی است که به راحتی می توان آن را در فضای آپارتمان پرورش داد.قبل از کاشت، گلدانی را در اندازه متوسط انتخاب کرده و بذرها …

گل کاملیا از انواع گیاهان زیبا با گل هایی به رنگ قرمز و نارنجی است که به راحتی می توان آن را در فضای آپارتمان پرورش داد.قبل از کاشت، گلدانی را در اندازه متوسط انتخاب کرده و بذرها را در عمق ۲۰ سانتیمتری خاک بکارید. حداقل فاصله میان بذرها باید ۲۵ سانتیمتر باشد. فصل پائیز برای کاشت این گیاه مناسب است.نورگیرترین قسمت آپارتمان را انتخاب کرده و گلدان ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در صورت تغییر رنگ برگ ها از سبز به زرد، می توان گلدان ها را در مکانی سایه قرار داد.
مناسب ترین خاک برای رشد گیاه ،خاک غنی از ماسه وخاک برگ است. استفاده از بارورکننده های طبیعی غنی از پتاسیم و نیتروژن برای رشد بهتر گیاه توصیه می شود.آبیاری گیاه باید بطور منظم و یک بار در هفته انجام شود.هنگام آبیاری دقت کنید، آب در سطح خاک باقی مانده و به ریشه گیاه نرسد. قبل از آبیاری مجدد دقت کنیدخاک خشک باشد.مناسب ترین PH خاک، شش است. تکثیر این گیاه از طریق بذر و قلمه زدن امکانپذیر است.

بابک افخمی