ضرورت پرورش نشاط

لبخند و خنده یکی از نشانه های نشاط است ما با شنیدن صدای خنده خود به خود لبخند می زنیم و یک واکنش زنجیروار خود انگیخته، تمام افراد حاضر را فرا می گیرد و شادمانی انتشار می یابد. چون …

لبخند و خنده یکی از نشانه های نشاط است ما با شنیدن صدای خنده خود به خود لبخند می زنیم و یک واکنش زنجیروار خود انگیخته، تمام افراد حاضر را فرا می گیرد و شادمانی انتشار می یابد. چون مغز ما دارای جریان های مداری باز است که به شناسایی لبخند و خنده اختصاص یافته اند و باعث می شوند ما در واکنش به آن بخندیم. در میان تمام پیام های هیجانی، لبخند قدرت سرایت بیشتری دارد و تقریبا غیر قابل جلوگیری است و باعث می شود دیگران در واکنش به آن لبخند بزنند.به عقیده دانشمندان خنده به عنوان یک روش غیر کلامی تکامل یافته و موضعی آرام و صمیمی، به جای روش های دفاعی و خصمانه باعث افزایش اتحاد و پیوستگی می شود و خنده یک علامت ویژه اعتماد برای صمیمیت است.
تعجبی نیست افرادی که از مصاحبت یکدیگر لذت می برند اغلب اوقات به راحتی می خندند. آنانی که نسبت به یکدیگر بی اعتماد هستند و از هم خوششان نمی آید بسیار کم می خندند و شاید نیز اصلا نخندند.بنابراین در هر واحد اجتماعی از خانواده، کلاس، تیم صدای خنده نشان گر آن است که افراد علاوه بر ذهنشان از طریق قلب های خود نیز به هم آمیخته اند.