افزایش كلسترول و خطر ابتلا به سرطان پروستات

متخصصین ایتالیایی دریافتند: افزایش میزان كلسترول در آقایان بخصوص قبل از ۵۰ سالگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در آنها افزایش می دهد. سرطان پروستات یكی از رایج ترین انواع …

متخصصین ایتالیایی دریافتند: افزایش میزان كلسترول در آقایان بخصوص قبل از ۵۰ سالگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در آنها افزایش می دهد.
سرطان پروستات یكی از رایج ترین انواع سرطان در میان مردان است كه سالانه ۵۴۳ هزار مرد در جهان به آن مبتلا می شوند كه ۲۰۰ هزار نفر از آنها جان خود را در اثر این بیماری از دست می دهند.
همانطور كه گفتیم، افزایش كلسترول قبل از ۵۰ سالگی این احتمال را افزایش می دهد اما بعد از سنین ۶۵ سالگی این احتمال خیلی كم می شود.
علاوه بر این ۲۶ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پروستات، از بیماری سنگ كیسه صفرا نیز كه مربوط به افزایش كلسترول است، رنج می برند.
كارشناسان می گویند: هورمونی به نام «اندروژن» كه نقش مهمی در بافت پروستات و سرطان ایفا می كند از كلسترول ناشی می شود. سنگ كیسه صفرا نیز از اثرات وجود كلسترول است. بنابراین ارتباط مستقیمی بین سرطان پروستات و سنگ كیسه صفرا وجود دارد.
داروهای كاهش كلسترول كه به «استاتین» مشهور هستند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش می دهند، علاوه بر این از بروز دیابت و حمله قلبی در افراد مبتلا به بیماری قلبی جلوگیری می كنند.