دانستنی ها

● آیا می دانستید که یک خودکار خوب چه خصوصیاتی دارد؟ درد مچ دست و ناراحتی انگشتان حتی در کارهای اداری هم وجود دارد. اگر شما یک کارمند اداری هستید و مجبور به استفاده از نوشت افزارهایی …

● آیا می دانستید که یک خودکار خوب چه خصوصیاتی دارد؟
درد مچ دست و ناراحتی انگشتان حتی در کارهای اداری هم وجود دارد. اگر شما یک کارمند اداری هستید و مجبور به استفاده از نوشت افزارهایی مثل خودکار در طول روز می شوید بهتر است در انتخاب نوشت افزار بیشتر دقت کنید. بطور کلی خودکارهایی که سطح مقطع سه گوش دارند از خودکاریی با سطح مقطع دایره ای مناسب تر هستند. همچنین خودکارهایی که دارای یک پوشش نرم لاستیکی و انعطاف پذیر هستند انگشت را آزار نمی دهند و برای نوشتن مناسبت تر هستند. بعضی افراد عادت دارند که خودکار را در بین انگشتان خود محکم نگه دارند و یا با انگشتان خود فشار زیادی به آن وارد کنند و خودکار را روی کاغذ فشار دهند. اینگونه افراد معمولا در ناحیه انگشت اشاره خود دچار درد و آسیب می شوند و لازم است از خودکارهایی با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند. به تازگی با استفاده از دانش بیومکانیک و ارگونومی، نوشت افزارهایی با طراحی عجیب و غریب اما کاملا منطبق با اصول بیومکانیک بدن و راحتی انگشتان و مچ دست در هنگام نوشتن ساخته شده است. یک نکته دیگر هم که اهمیت زیادی دارد کیفیت جوهر خودکار و روان بودن آن در هنگام استفاده است که باعث می شود فرد با آرامش و اعصاب راحت، کار نوشتن را انجام دهد.
● آیا می دانستید چرا با دست راست تان دست می دهید؟
جنگجویان قدیمی را تصور کنید که می خواهند با هم صلح کنند. آنها یاد گرفته بودند که با دست راست شان دست بدهند تا ثابت کنند آنها اسلحه ای در دست ندارند. بعد از آنها یک سری صداهای ملایمی شنیده می شد که برای نشان دادن این بود که دیگر عصبانی نیستند.