گیتار کلاسیک چیست؟

گیتار کلاسیک نه تنها یک سبک موسیقی مشخصی را ارایه میدهد؛ بلکه نزدیکی کاملی به ساز را که کاملا با بقیه ی سبکها تفاوت دارد (مانند جز؛ بلوز و... ) به وجود می آورد. ▪ گیتار کلاسیک؛ سنتی …

گیتار کلاسیک نه تنها یک سبک موسیقی مشخصی را ارایه میدهد؛ بلکه نزدیکی کاملی به ساز را که کاملا با بقیه ی سبکها تفاوت دارد (مانند جز؛ بلوز و... ) به وجود می آورد.
▪ گیتار کلاسیک؛ سنتی طولانی از تکنیکها و تمرینهاست که نوازندگان و آهنگسازان در طی سالیان دراز رعایت کرده اند و هنوز هم به انها وفادارند.
برای نواختن آثار شاخصی از باخ؛ بتهوون و.....باید آن را در سبک کلاسیک بنوازید. حتا اگر هیچ قصد جدی مبنی بر گیتاریست کلاسیک شدن ندارید؛ میتوانید در مورد تن؛تکنیک و عبارت بندی با تمرین تکنیکهای کلاسیک بیشتر بیاموزید.
البته این موضوع نباید موجب سردرگمی شما شود؛ زیرا موسیقی کلاسیک سرشار از قواعد معین و قوانین انعطاف ناپذیر است.
بسیاری از گیتاریستها که در هر دو حیطه ی کلاسیک و پاپ وارد هستند؛احساس میکنند که بعضی جنبه‌های موسیقی گیتار کلاسیک آزادی گراتر هستند و این دشواری در قواعد باعث شده که آنها سعی کنند تکنیکهای کلاسیک را در نواختن موزیک پاپ و راک تلفیق کنند.
▪ به عنوان نمونه: استیو هو؛ مایکل هجز و چت اتکینز هر کدام به نوعی تکنیکهای کلاسیک را با سبکهای بی نظیر خود تلفیق کرده اند.