‌بقعه دانیال پیغمبر

بقعه دانیال پیغمبر در ساحل شرقی رودخانه شائور و روبروی تپه ارگ شوش واقع شده است. این بقعه مدفنیکی از پیامبران بنی اسرائیل است و دو حیاط دارد که دور تا دور آن ها، حجره ها و ایوان …

بقعه دانیال پیغمبر در ساحل شرقی رودخانه شائور و روبروی تپه ارگ شوش واقع شده است. این بقعه مدفنیکی از پیامبران بنی اسرائیل است و دو حیاط دارد که دور تا دور آن ها، حجره ها و ایوان هایی ساخته شده ، بقعه در انتهای حیاط دوم قرار گرفته است.حیاط بقعه از‌‌سه طرف اتاق‌‌هایی جهت اقامت زوار دارد. مساحت مقبره اندک می باشد و دور آن را دالانی فرا گرفته است. در این بقعه، ضریحی و در زیر آن، مرقدی با سنگ های زرد قدیمی بدون نوشته و لوح قرار دارد. در زیر بقعه ، زیرزمینی وجود دارد.
سقف محوطه بقعه که ضریح در آن قرار دارد، آینه کاری شده ودریچه های نورگیری بر روی هشت گوش زیر گنبد تعبیه شده است. بدنه گوشواره ها و بدنه های دیواره اتاق ضریح، گچبری قدیمی دارد. پی های بقعه قدیمی و قطور هستند. پیشانی ضلع شرقی بنای بقعه کاشیکاری شده و عبارات " اُ‌فوض امری الی الله و من یتوکل علی الله" بر آن نـوشـتـه شـده اسـت.‌گـنـبـد بارگاه دانیال پیامبر به صورت کثیرالاضلاعی شش ضلعی و در۲۵ ‌طبقه مغرس است که بر قاعده مدور استوار شده و در سال ۱۳۳۰ هجری قمری دو گلدسته به آن افزوده شده است.گنبد بنا در سال ۱۲۸۷ ‌هجری قمری و به دست "حاج غلامحسین معمار" پدر معمار ســازنــدهگـلــدسـتــه هــا ســاخـتــه شــده اســت. در‌خصوص تاریخ ساخت بنای اصلی اطلاع دقیقی در دست نیست.