چشم هایتان را نرمش دهید

پوست اطراف چشم، نازک ترین و شکننده ترین پوست در تمام سطح بدن است و باتوجه به این که هنگام صحبت کردن با دیگران، چشم ها کانون توجه محسوب می شوند، چین و چروک های اطراف آن به عنوان …

پوست اطراف چشم، نازک ترین و شکننده ترین پوست در تمام سطح بدن است و باتوجه به این که هنگام صحبت کردن با دیگران، چشم ها کانون توجه محسوب می شوند، چین و چروک های اطراف آن به عنوان بزرگ ترین علت پیری چهره شناخته شده اند.چروک های زیرچشمی نیز صدمه زیادی به چهره فرد وارد می کند و باعث ایجاد قیافه ای آشفته و پریشان می شود.ورزش های مخصوص چشم می تواند کمک زیادی به چشم های پف آلود کند.به گزارش فصل نامه بهورز افتادگی پلک ها نیز با تمرین های موثر و ورزش های ضدپیری چشم تا حد زیادی برطرف می شود.
▪ تمرین شماره ١:
دو طرف سر خود را - در قسمت گیج گاه - به آرامی با دو انگشت فشار دهید تا عضلات آن کشیده شوند و در همین حال مرتب، چشم ها را باز و بسته کنید. این کار را ٥ بار تکرار کنید.
▪ تمرین شماره ٢:
در حالی که چشم هایتان بسته و آرام است، به صورت قائم بنشینید. همان طور که پلک چشم ها در تمام طول مدت ورزش بسته است، اول به پایین نگاه کرده و بعد تا جایی که ممکن است به بالا نگاه کنید. این حرکت را ١٠ بار انجام دهید.
▪ تمرین شماره ٣:
با چشم های بسته و آرام، راست بنشینید. همان طور که چشم ها را در تمام طول تمرین بسته نگه داشته اید، ابروها را تا جایی که می توانید بالا ببرید و پلک چشم ها را تا حد ممکن به سمت پایین بکشید. در همین حالت بمانید تا ٥ بشمارید. استراحت کنید و این ورزش را ٥ بار تکرار کنید.
▪ تمرین شماره ٤:
با چشم های باز و آرام، به صورت راست بنشینید. پلک بالای چشم ها را تا نیمه ببندید و در همین حال، ابروهایتان را به سمت بالا ببرید. بعد چشم ها را کاملا باز کنید تا سفیدی چشم ها در قسمت بالایی عنبیه دیده شود.
▪ تمرین شماره ٥:
مثل سه حرکت قبلی، راست بنشینید و درحالی که چشم هایتان باز است، سرتان را صاف نگه دارید. همان طور که سرتان را مستقیم نگه داشته اید، اول به بالا و بعد به پایین نگاه کنید. این حرکت را ١٠ بار تکرار کنید. حالا بدن و سرتان را در حالت قبلی حفظ کنید و این بار، به چپ و راست نگاه کنید. این حرکت را نیز ١٠ بار انجام دهید.