نفرین «عقرب یشمی»

از هر زاویه که به وودی آلن و کارهایش نگاه کنیم، متوجه می شویم با یک فیلم ساز غریب و شگفت انگیز مواجه هستیم، عده ای به او نابغه می گویند و عده ای می گویند یک تقلیدکننده ناشی است و …

از هر زاویه که به وودی آلن و کارهایش نگاه کنیم، متوجه می شویم با یک فیلم ساز غریب و شگفت انگیز مواجه هستیم، عده ای به او نابغه می گویند و عده ای می گویند یک تقلیدکننده ناشی است و عده ای نیز صرفا او و کارهایش را بامزه می دانند اما تنها چیزی که مهم است این می باشد که کارهای وودی آلن منحصر به فرد می باشد.طنز گزنده و بعضا ترسناک و تهی از هر گونه پایبندی و اساسی که در آن به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمی شود.
آثارش با نوعی افسردگی و روان پریشی پنهانی گره خورده است در اکثرا کارهای وودی آلن با کاراکتری خموده و کوتاه قد که نوعی حماقت بچگانه، روشنفکرانه دارد مواجه هستیم و اکثرا نیز او نقش این کاراکتر را بازی می کند.
این کاراکتر موجب شده که کارهای وودی آلن، جدا از کیفیتش، به شدت شخصی و غریب باشد. با دیدن بخشی از فیلم های او کاملا با روح وودی آلن کارهایش آشنا می شوید و می توانید به وضوح این تم و زمینه منحصر به فرد را ببینید.
نفرین «عقرب یشمی» یکی از آخرین فیلم های این کمدین افسرده نیویورکی می باشد، فیلمی که در آن وودی آلن دوباره سعی کرده دو موقعیت متناقض را به طور موازی کنار هم روایت کند.
فیلم به طور کلی درباره یک محقق شرکت بیمه است که او را هیپنوتیزم می کنند و به دنبال آن، بدل به یک سارق چیره دست جواهرات می شود!
این وسط عشق بی ریای او به دختر مورد علاقه اش و برزخ عجیبی که شغل روزانه و شبانه اش برای او ساخته، مدام او را از عشقش دور و یا به آن نزدیک می کند.این فیلم جزو آن دسته از فیلم های وودی آلن است که استاد در آن، تم سنگین و غیر قابل هضم فلسفی را کنار گذاشته و سعی کرده به مفهوم واقعی کلمه، یک کمدی بسازد.البته کمدی از نوع تلخ. سعی کنید این فیلم وودی آلنی را تهیه کنید و ببینید، مطمئنا می پسندید.