تولید اولین اتومبیل زیردریایی در دنیا

یک شرکت اتومبیل سازی، اتومبیلی را طراحی و تولید کرده که علاوه بر حرکت بر روی زمین، قادر به حرکت در آب نیز خواهد بود. مدیر شرکت اتومبیل سازی Rinspeeb، موفق به ساخت اولین اتومبیل در جهان …

یک شرکت اتومبیل سازی، اتومبیلی را طراحی و تولید کرده که علاوه بر حرکت بر روی زمین، قادر به حرکت در آب نیز خواهد بود. مدیر شرکت اتومبیل سازی Rinspeeb، موفق به ساخت اولین اتومبیل در جهان شد که قادر به حرکت در زیر سطح آب است. این اتومبیل،SQuda، می تواند در عمق ۱۰متری از سطح آب با سرعت تقریبا ۳ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و در سطح آب نیز با سرعت ۶کیلومتر بر ساعت قادر به حرکت خواهد بود. در عین حال به منظور حفظ ایمنی، این اتومبیل بدون سقف طراحی شده تا سرنشینان بتوانند در صورت پیش آمدن شرایط اضطراری به سرعت از آن خارج شوند.
در عین حال برای تنفس در زیر آب، سرنشینان از ماسک های هوایی استفاده می کنند که به اتومبیل متصل است. این اتومبیل کاملا الکتریکی بوده و با استفاده از سه موتور الکتریکی و باطری لیتیوم قابل شارژ نیروی محرکه مورد نیاز خود را تامین کرده و به دلیل صفر بودن میزان آلودگی تولید شده، هیچگونه اگزوزی در بدنه آن تعبیه نشده است. بر اساس گزارش gabgetgearz، این اتومبیل با خروجی انرژی برابر ۵۴کیلو وات در ۴هزار و ۵۰۰دقیقه، دارای ۸۰کیلومتر بر ساعت شتاب و ۱۲۰کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت در خشکی است.