امدادی بیشتر نویسی

● شرح بازی: بازیکنان به دو یا چند گروه تقسیم می شوند. مربی از گروه ها می خواهد که در وقت معین (مثلا سی ثانیه یا بیشتر) نام شهرها، حیوانات، افراد یا اشیاء دیگر را که با حرف مشخصی مثلا …

● شرح بازی:
بازیکنان به دو یا چند گروه تقسیم می شوند. مربی از گروه ها می خواهد که در وقت معین (مثلا سی ثانیه یا بیشتر) نام شهرها، حیوانات، افراد یا اشیاء دیگر را که با حرف مشخصی مثلا «م» شروع می شود بنویسند. با فرمان مربی رقابت شروع و بعد از پایان وقت تعیین شده و شنیدن کلمه «ایست» از طرف مربی، هیچ کس حق نوشتن نخواهد داشت (همه باید کاغذهای خود را در هوا نگه دارند) مربی پاسخ ها را جمع کرده و به هر پاسخ صحیح دو امتیاز می دهد. بازی در ۵ نوبت انجام می گیرد. گروهی که در ۵ نوبت امتیاز بیشتری کسب کسب نماید برنده محسوب خواهد شد.
▪ یادآوری:
الف) افراد هر گروه می توانند به صورت مستقل (تک تک) و یا به صورت مشورتی (افراد روی یک میز یا نیمکت) کار خود را انجام دهند.
ب) در صورت تکرار یک اسم توسط افراد یک گروه، اسم مشترک تنها یک امتیاز کسب می نماید.
▪ می توان از نام شخصیت ها، سوره های قرآن، واژه های مذهبی و ... استفاده کرد.
▪ مربی باید به تناسب میزان تحصیلات بازیکنان سوالات را ساده یا مشکل طراحی نماید.
● اهداف پرورشی بازی:
افزایش سرعت انتقال، تقویت حافظه، ارزیابی دامنه آشنایی با لغات بازیکنان، افزایش اطلاعات عمومی، آشنایی با شخصیت ها و اماکن ملی و مذهبی و لغات غیر متعارف کسب مهارت در هنر نویسندگی، ترغیب بازیکنان به تبادل اطلاعات به یکدیگر.