جانوران و محیط زیست

بچه های آگاه می دانند که چه جانوران اهمیت دارند، زیرا همه موجودات بخشی از زنجیره ی زیبای حیات در روی زمین هستند. کوچکترین حشره همان قدر برای بقاء سایر موجودات مهم است که بزرگترین …

بچه های آگاه می دانند که چه جانوران اهمیت دارند، زیرا همه موجودات بخشی از زنجیره ی زیبای حیات در روی زمین هستند.
کوچکترین حشره همان قدر برای بقاء سایر موجودات مهم است که بزرگترین جانور. هر یک از موچودات زنده جای ویژه ای در جهان دارند.
اولین گام برای حفاظت جانوران ، شناخت آن هاست .
وقتی نسل یک جانور منقرض (ریشه کن) شد، دیگر نمی توان کاری کرد. اگر پیشینیان ما به این فاجعه توجه می کردند، می توانستند نسل شیر ایرانی را حفظ کنند. امروز نسل ما، نمی داند که تاصد سال پیش در ایران شیر زندگی می کرده است.
ما باید با جانورانی که سلامت ما را به خطر می اندازند، مبارزه کنیم. اما نباید با کشتار جانوران، اذیت و آزار جانوران ، دربند کردن حیواناتی که بقاءشان در گرو رهایی شان است،تعادل طبیعت را به هم بزنیم .
آیا می دانید که یک کرم بسیار کوچک که از چشم ما پنهان است و شاید هم به راحتی زیر پایمان له ش کنیم ، سالانه ۱۲ کیلوگرم خاک زیرو رو می کند و زمین را برای کشاورزی مناسب می سازد ؟
بچه ها می پرسند حتی اگر همه ی جانوران نابود شوند چه اثری در زندگی ما دارد؟
بچه ها: ما انسان ها صاحب زمین نیستیم . بلکه جزئی از آن هستیم و حق نداریم به دلخواه خود سایر جانداران کره ی زمین را از بین ببریم : زیرا همه ی جانوران روی زمین برای زندگی سالم به همدیگر نیاز دارند.