شرط موفقیت عکاس در لوکیشن

اصولا" عکاسانی که در شاخه تبلیغات و صنعت فعالیت می کنند علاوه بر نیاز مبرم به شناخت جامعه شناسانه و روانشناسانه ازمخاطبین خود،لازم است از توانایی تکنیکی قابل توجهی نیز برخوردار …

اصولا" عکاسانی که در شاخه تبلیغات و صنعت فعالیت می کنند علاوه بر نیاز مبرم به شناخت جامعه شناسانه و روانشناسانه ازمخاطبین خود،لازم است از توانایی تکنیکی قابل توجهی نیز برخوردار باشند. در این خصوص ظاهراً عقیده عموم بر این است که ملاک تعیین سطح توانایی فنی یک عکاس در کار استودیویی وی مستترمی باشد . اما من بر این باورم که عکاسی در خارج از استودیو در اغلب موارد توانایی فنی بالاتری را از عکاس طلب می کند، چرا که در استودیو همه چیز تحت کنترل وی می باشد و معمولاً زمان کافی برای انجام کار وجود دارد و حتی در پاره ای از موارد امکان آزمون و خطا نیز برای عکاس محیا است حال آنکه در خارج از استودیو متغیرهای زیادی برای عکاس محدودیت ایجاد می کنند.
و سبب دشوارتر شدن کار می گردند لذا در شرایطی این چنین،عکاسانی موفقترند که بر اثر تمرین و ممارست قبلی بر حجم زیادی از فنون و تکنیکهای عکاسی تسلط داشته باشند و در هر موقعیتی با بررسی شرایط موجود، در انتخاب تکنیک مناسب، از خود مهارت به خرج دهند. به عبارت واضح تر راز موفقیت در سرعت انتقال، قاطعیت در انتخاب و اطمینان از عملکرد است که این سه میسر نیست مگر باتکیه بر مهارت و دانش فنی.

http://kiani.akkasee.com/plist/۷