نوازش روح با اصوات

زندگی صنعتی امروز با استرس بسیاری همراه است و راه های بسیاری نیز برای درمان این استرس معرفی شده است. در این میان صداهای خاصی نیز وجود دارند که برای حالت روحی، ذهنی و فیزیکی بدن …

زندگی صنعتی امروز با استرس بسیاری همراه است و راه های بسیاری نیز برای درمان این استرس معرفی شده است. در این میان صداهای خاصی نیز وجود دارند که برای حالت روحی، ذهنی و فیزیکی بدن و روی هم رفته سلامت فرد بسیار مؤثر است. برای فراگیری نحوه بهره گیری از صوت جهت برطرف ساختن استرس، توجه به این نکات لازم است:
سعی کنید تا حد ممکن در طبیعت قرار بگیرید و در نهایت آرامش به صدای طبیعت، پرندگان، حرکت برگ ها و ‎.‎.‎. گوش دهید. این صداها آرامش دهنده هستند.
موسیقی آرام و بدون کلام می تواند ذهن و جسم را از استرس رها سازد.
گوش دادن به صدای امواج دریا در راه، هنگام صرف غذا و پس از شام هنگام خوابیدن بسیار مؤثر است. روزهای بارانی، بهترین زمان برای صدا درمانی است، صدای باران و برخورد آن با شیشه آرامش بخش است. در صورت امکان یک آب نمای کوچک خریداری کرده و به صدای آب آن گوش دهید. این صدا برای درمان بی خوابی مفید است. گاهی سکوت برای حفظ سلامت روحی و ذهنی لازم است. بار دیگر که در منزل تنها بودید، تلویزیون، تلفن و.‎.‎. را خاموش کرده و سکوت مطلق را تا حد امکان ایجاد کنید.

[بهار نجفی]