Renault megane ۲.۰ Vs Toyota Corolla Xli

اگر قصد خرید اتومبیلی در محدوده قیمت ۳۵ میلیون تومان را داشته باشید با چند انتخاب مواجه خواهید شد. تویوتا کرولا - رنو مگان - مزدا ۳ و سایر خودروهای وارداتی (البته به صورت دست دوم) …

اگر قصد خرید اتومبیلی در محدوده قیمت ۳۵ میلیون تومان را داشته باشید با چند انتخاب مواجه خواهید شد. تویوتا کرولا - رنو مگان - مزدا ۳ و سایر خودروهای وارداتی (البته به صورت دست دوم) گزینه هایی هستند که شما پیش روی خود دارید. در این میان اگر از خودروهای دست دوم گذر کنیم سه گزینه باقی مانده انتخاب شما خواهند بود. در این میان مزدا ۳ به دلیل اسپرت بودن متفاوت از دو خودروی دیگر است به همین دلیل ما در این مقایسه دو خودرویی که از حیث کلاس و ابعاد به یکدیگر شباهت بیشتری دارند را انتخاب کرده ایم. ملاک این مقایسه انتخاب خودرویی است که دارای طراحی زیبا - موثر پرقدرت و کم مصرف و فضا و امکانات مناسب باشد. به همین دلیل توجه چندانی به ویژگی های اسپرت نشده است.
● طراحی خارجی:
طراحی خارجی مگان مدتی است که برای ما عادی و کسل کننده شده چرا که در حدود ۶ سال از عمر این خودرو گذشته و طبیعتا نباید توقع یک طراحی به روز و جذاب را از مگان داشت. فرم شکسته و زاویه دار چراغ های جلو در کنار جلوپنجره کوچک دو تکه به مگان شخصیتی خشک و زمخت می بخشد. تیرگی خاص این چراغ ها نیز مزید بر علت شده و بر تقویت این شخصیت صحه می گذارد. خطوط روی بدنه مگان کاملا محو و کم رنگ است و تنها خطی که اندکی به چشم می آید خط روی کاپوت جلو است که حالتی شکسته به این عضو مگان می بخشد. مهم ترین نقطه ضعف طراحی مگان فرم صندوق عقب است. عموما در تبدیل فرم خودروهای هاچ بک به سدان این مشکل به وجود می آید. ارتفاع بلند این صندوق و طول کوتاه آن به یکدستی طرح مگان لطمه وارد کرده است. ستون C بسیار پهن و چراغ های عقب بزرگ به زیبایی مگان تا حد زیادی لطمه وارد کرده است.
البته در مدل های عرضه شده در داخل کشورمان ارتفاع عجیب و غیرعادی خودرو (کافی است تا یک رنو مگان را مثلا در کنار یک پژو ۴۰۵ قدیمی ببینید) نیز مزید بر علت می شود و نمای عقب مگان را غیر قابل قبول تر می نماید. اما طراحی کورولا بر خلاف مگان به خودروهای روز دنیا شباهت دارد. DNA کمری در تمامی بخش های کورولا به چشم می خورد و به همین دلیل زیبایی قابل قبولی را به کورولا می بخشد. فرم رو به پایین چراغ های جلو و جلوپنجره به همراه خطوط نرم و ماهیچه ای روی کاپوت به این خودرو چهره ای نرم و ملایم می بخشد که دقیقا در برابر مگان قرار دارد. ارتفاع کوتاه شیشه های جانبی و خطوط نرم روی درها به پویاتر شدن طرح کورولا کمک شایانی نموده است. پاشنه آشیل کورولا نیز همانند مگان قسمت عقب آن است. چراغ های ساده و برآمده عقب که به دور از هرگونه جذابیتی طراحی شده اند لطمه اساسی را به چهره این خودرو وارد می آورد و همین بخش است که باعث می شود یکدستی و هماهنگی طرح کمری در کورولا دیده نشود. در کل باید گفت که به رغم وجود ضعف در طراحی قسمت عقب هر دو خودرو ; چهره به روز تر و زیباتر کورولا در کنار کیفیت ساخت ظاهری بالاتر آن موجب می شود تا امتیاز این بخش به تویوتا کورولا برسد.