سنسور اعلام کننده

قابل نصب بر روی جاروی برقی ـ مشخصات فنی: ۲۲۰ ولت، دارای لامپ سیگنال ● موارد مصرف لوله سنسور در محفظه قبل از قسمت مکنده الکترو موتور قرار می‌گیرد. پر شدن کیسه و ایجاد خلاء نسبی …

قابل نصب بر روی جاروی برقی ـ مشخصات فنی: ۲۲۰ ولت، دارای لامپ سیگنال
● موارد مصرف
لوله سنسور در محفظه قبل از قسمت مکنده الکترو موتور قرار می‌گیرد. پر شدن کیسه و ایجاد خلاء نسبی درین محفظه و فشار هوای بیرون باعث جمع شدن فنر و وصل شدن اتصال داخل سنسور شده و منجر به روش شدن لامپ آن می‌شود.
▪ سنسور حرارتی آب (فشنگی): قابل نصب روی بدنه موتور
▪ مشخصات: نقطه عملکرد ۱۰۲ درجه سانتی‌گراد
● موارد مصرف
روشن کننده چراغ سیگنال یا اخطار دهنده صوتی در مواقعی که درجه حرارت موتور از حد معین بالاتر برود.
▪ سنسور حرارتی آب (فشنگی): قابل نصب روی خودرو ـ از نوع M۱۵.۵X, NTC
▪ کاربردها
فشنگی، درجه آب بطور سری در مدار درجه آب قرار می‌گیرد و مقاومت آن در اثر افزایش درجه حرارت آب موتور مقاومت کاهش یافتن و عقربه نشان دهنده درجه حرارت آب موتور مقاومت کاهش یافته و عقربه نشان دهنده درجه حرارت آب میزان بالاتری را نشان می‌دهد.
▪ سنسور فشار روغن (فشنگی)
قابل نصب بر روی خودروسواری ـ برنجی، شش گوش با سر رزوه شده (M۱۰)
▪ کاربرد: سنسور روغن در صورت افت فشار روغن در موتور لامپ سیگنال مربوطه در پانل جلو رانده را روشن می‌کند.
● سنسور چشمی قابل نصب روی مشعل
▪ مشخصات فنی: به‌قطر ۱۴ و طول کلی ۸۷ میلیمتر، با مقاومت متغیر از ۲۰ تا ۲ مگا اهم در روشنائی کامل تا تاریکی مطلق.
▪ کاربردها
از چشمی مشعل به‌عنوان سنسور و وسیله تشخیص دهنده وضعیت خاموش یا روشن بودن مشعل و دادن فرمان قطع به شیر برقی سوخت رسان، استفاده می‌شود.
● سنسور لرزشی
قابل نصب بر روی شیشه، صفحات فلزی و... مشخصات: قابل استفاده در مدارات تا ۵۰ ولت مستقیم ۱/۰ آمپر، ۵ وات ۱۰۰مگا اهم
▪ موارد مصرف
در سیستم‌های دزدگیر و به‌عنوان سنسور لرزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
● سنسور مغناطیسی
قابل نصب بر روی در و جاهای مشابه ـ مشخصات ۲۰۰ مگا اهم ۱/۰ آمپر، ۲۵۰ ولت متناوب شامل دو قطعه
▪ موارد کاربرد: از دو قطعه سنسور، قطعه‌ای دارای اتصالات ورودی و خروجی بر روی چهارچوب و قطعه دیگر بر روی در نصب می‌شود با جدا شدن دو قطعه از یکدیگر اتصال قطع شده و مدار فرمان یارله‌ای را به کار می‌اندازد.
● سنسورهای پیزوالکتریک Piezelaectri
برای اندازه‌گیری، جابه‌جائی فیزیکی و فیزیولژیکی صداهای قلب کاربرد دارد مواد پیزوالکتریک، که بطور مکانیکی تحت کرنش و ثبت صداهای قلب بکار می‌روند. مواد پیزوالکتریک، زمانی که به‌طور مکانیکی تحت کرنش قرار می‌گیرند. پتانسیل الکتریکی تولید می‌کنند و متقابلاً یک پتانسیل الکتریکی می‌تواند باعث تغییر شکل فیزیکی ماده شود. اساس عملکرد این است که یک شبکه کریستالی نامتقارن اعوجاج می‌یابد، تعویض جهت بار الکتریکی رخ می‌دهد که سبب جابه‌جائی نسبی بارهای الکتریکی مثبت و منفی می‌گردد.
● سنسورهای خارج عروقی
سیستم سنسور خارج عروقی، از یک کاتتر متصل به یک شیر سه راهی و سپس بیک محفظه سنسور فشار، تشکیل شده است. سیستم سنسور ـ کاتتر، که با یک محلول هپارین ـ نمکی پر شده است باید هر چند دقیقه یکبار با محلول پاک شود تا از لخته شدن خون در نوک آن جلوگیری شود.
● سنسورهای داخل عروقی
سنسورهای کاتتری نوک‌دار دارای این مزیت است که ارتباط مایعی از طریق کاتتر، مابین منبع فشار و سنسور، حذف می‌شود. پاسخ فرکانسی سیستم کاتتر ـ سنسور به‌خاطر خواص هیدرولیکی سیستم محدود می‌شود. ازینرو آشکار سازی فشارها در نوک کاتتر بدون استفاده از یک سیستم ارتباط مایع می‌تواند به پزشک این امکان را بدهد که یک پاسخ فرکانسی بالا بدست آورد و تأخیر زمانی را به هنگام انتقال پالش فشار در یک سیستم کاتتر سنسور وجود دارد، حذف کند.
● سنسورهای فشار یکبار مصرف
معمولاً، سنسورها فشار فیزیولژیکی وسایلی هستند که دوباره قابل مصرف می‌باشند اما اغلب بیمارستان‌ها با سنسورهای فشار کم و یک بار مصرف تطبیق بافته‌اند تا خطر آلودگی بیمار را کمتر کند. و مقدار دستکاری کردن سنسورهای فشار توسط پرسنل بیمارستان را کاهش دهد.