وقتی ناصرالدین شاه و مارادونا، کریستالی می شوند

یحتمل تا به حال پیرامون وضعیه اعتیاد و خماری در داخله، اخباریه پر طمطراقی را شنفته اید و ایضا فی الواقع وجود شخصی معتاد در اطرافتان، بسیار آزرده خاطرتان نموده است. من ماضیه، …

یحتمل تا به حال پیرامون وضعیه اعتیاد و خماری در داخله، اخباریه پر طمطراقی را شنفته اید و ایضا فی الواقع وجود شخصی معتاد در اطرافتان، بسیار آزرده خاطرتان نموده است. من ماضیه، افراد دودی و تریاکی را مجرم دانسته لا جرم پس از آن که هر یوم بر تعداد باشگاه بافوری ها، افزون گشت، گاورمنت در پی یک پلتیک آنوارد، جرم بودن این قضیه را منتفیه دانسته و به اشخاص معتاد، لقب باکلا س بیمار را اطلا قون نمود.
دیگر این که مواد مخدره در این ازمنه به شکل بدفرم و اسفناکی، قاعده کثیری از شباب و اشخاص را مجذوبون خود نموده، عن قریب است که صادرات و اکسپورت افیون از مملکت آریانا اوغانستان، کفاف متقاضیان محترم را نداشته لیکن حاجتیه آن بوده که در داخله به کشت و زرع خشخاش اهتمام ورزیده شود شاید که مشکلا ت کمبود و کیفیت مواد حل گردد. عارض به حضورتان که معتادین وقتی با دم و دستگاه، چراغ و منقل مربوطه عجین می شوند فی المثل آرتیست های سریال سه در چهار، خانواده خویش را از یاد برده و در خلوت افیونی خود با سیر و گردشی منحصر به فرد با دوستانی اسکیزوفرنیک چون خورزوخان ارتباط لاو تولا و برقرار می نمایند.
دیگر این که در این میان عده ای از خدا بی خبر فرصتیه را مناسب دانسته با ورود و دخول به بخش پرسود قاچاق مواد مخدر در مقیاس اجاره یک راس الا غ خوش استیل به طی مسیر گردنه های صعب العبور مملکت اوغانستان پرداخته و با جاساز محموله در شکم حمار مربوطه، جنس را به دست مصرف کننده می رسانند; لیکن به جهت این که مواد جاسازی شده نه از طریق دهان بلکه از جای دیگر در شکم الا غ چلا ق قرار می گیرد، خاصیت شیمیایی و منفجره می یابد که بوی بد آن یحتمل فیل را از پا می اندازد ایضا این ماده مخدره چنان برای معتادین مهم بوده که امور بهداشتی و فیرپلی برای ایشان سوسول بازی محسوب شده تا الا غ مربوطه ما یحتوی شکم خود را به شکل فضولا ت به جماعت معتاد عرضه می دارد، عده ای مشتاق از این عملیات تخلیه، سر از پا که چه، سیخ از سنجاق نمی شناسند؟! جل الخالق؟!
عارض به حضورتان که صنعتیه مواد مخدره نیز تحت الشعاع مسائل مدرنتیه و قاعده ای از این جلف بازی ها دچار ترقیه شده آن چنان که اخیرا مواد مربوطه به صورت صنعتی و شیمیایی به توزیع می رسد و به قاعده ای نشئگی عشرونی دارد که در مدت قلیلی شباب سلول خاکستری را فی المثل اسکلت ساخته به طوری که در کل بدن ایشان به جای خون فقط گرد نخود یافت می شود. در این ایام که لول باستانی تریاک جای خود را به قرص، شیشه و کریستال داده، ما نیز تا مدت های مدیدی چنان بزغاله وقتی به گوش مبارک راپورت هایی پیرامون کریستال و شیشه را می شنفتیم، با فکرون مثبت، خیالا ت می فرمودیم قضایا مربوط به بیزینس در بخش بلورجات و لوازم خانگی می باشد؟!
دیگر این که زغال خوب، رفقای ناباب، بیت الخالی، عدم حضور عهد و عیال، تریاک ناب، کریستال بدخشان، همه و همه فی الکل عملیات بافور را با فاز خاصی همراه کرده ایضا پروسه کریستال و کراک کشی به شکل محیرالعقولی، آدمی را به فضا برده چنان در اهوام و خیالا ت فرمودن، غرق می نماید که حداقل برای لحظاتی هم که شده، روان پاک را از غم بی پولی، تنهایی و حرف های اصغرآقا بیکار، می رهاند؟! راپورت های خفن توتونچیان پورفشونال حکایت از آن دارد که قاعده ای از معتادین آلوده به کریستال و کراک در تایمی که فاز عملیات می گیرند، اولا خود را در فضایی خلا » شبیه سازی کرده و دویما آنچنان خود را مورد افراط قرار می دهند کانهو درست در وسط منظومه شمسیه قرار داشته و مترصد روشن شدن شمع یا فیتیله مربوطیه هستند گویی موتور جت قرار بوده که آتش شود. من بعد آن عملیات کریستال لینگ واردجاهای باریک شده طوری که معتاد مربوطه خود را در هیبت یک خلبان موشک بالستیک دیده، عن قریب که به جای جت سواری، چت سواری کرده و فاتحه خانه و خانمان خویش را بخواند. همین کارها را می کنند کهآمار طلا ق بالا می رود؟!
دیگر این که هریوم بر تعداد کریستالی و کراکی جماعت افزوده شده و مهتر ایشان نیز در داخله میرزا علیخان مشهدی بوده که به عنوان الگویی سمبولیک در داخله و خارجه، معرف همگان می باشد. شباب تصادفی به تقلید از مهتر و الگوی ریش سفید خود فی الکل در ثانیه به ثانیه زندگانی یا به صورت توفیق اجباری، دوپینگ می کنند یا در خماری چنان مار بوآ به خود می پیچند لیکن قاعده ای نشئگی ایشان ببینند و ما نیز پیچش آن. شخص ناصرالدین شاه، هرگاه به امور مربوط به اعتیاد داخله، فکرون می کند فی الفور به یاد قضیه کدخدای ده که مرغابی بود، افتاده و آنالیز موضوعیه در مقیاس میرزاعلیخان تریاکی و کدخدایی شباب تصادفی که در احوالا ت تریاکی، به صورت ژنتیک فی المثل اوران بوزان و گوریل اکشن می کنند، قدری وضعیه را اسفناک می کند. عارض به حضورتان که در ازمنه سابقه، سریال هایی چون آینه عبرت و آق تقی خان بافور زاده به قاعده ای شکیل، زمینه کالچرینگ و فرهنگ سازی را فراهم آورده و برخی از خطریه های این معضله اجتماعیه را به ملت می فهماند لیکن دراین اواخر، تلفیزیون در سریالی چنان سه در چهار فقط به توزیع مواد افیونی پرداخته که البته مفید فایده نخواهد بود. در این جا لازم بوده که به جای نمایش عملیات جلف بازی و پخپخویی چون توزیعه مواد مخدره ایضا فیلم کردن ملت، فکرون بکرونی به حال جماعت معتاد شود که از آن دست می توان به آمار دادن از طلا ق های اتفاقیه زوجات در عدلیه و عملیات ضربتی نظمیه بر علیه اراذل و اوباش، اشارون نمود؟! همچنان مستندی هم باید از شخص ناصرالدین شاه توسط تلفیزیون پروداکت گردد بابت آن که ما به قاعده ای کثیر از کریستال منفور بوده آنچنان که در یک مورد که مارادونا قصد اغفال داشت تا به وسیله کریستال و کراک ما را دودی کند به قول معروف تا پای منقل رفتیم ولی دهان مبارک را به لول و قاموش هرگز نزده و فی القول این شباب تصادفی، به مارادونا، پا ندادیم؟!
سخن سر به درازا کشیده و ناصرالدین شاه چنان از اموریه های مربوط به اعتیاد محزون الا حوال بوده که لا محاله از اکبر موفنگی و گربه نره خواسته که سریعا امورات بافور را کنار گذاشته شاید که به گوش میرزا علیخان نیز رسیده، ایشان جهت الگو سازی، فرجی حاصل کنند؟! خودمان نیز داوطلبانه بساط چپر و چوپوق را برچیده تا شاید ما نیز در بخش فرهنگسازی، مفید فایده شویم؟! جل الخالق؟! بدیهی بوده که دود کردن لول تریاک عاقبتی جز قهر نمودن عیال مخصوصا مهری خانم و هاجر بیگم را از خانه در پی نداشته پس بهتر بوده که شباب به جای این عملیات فانی، وارد بخش نفط شده تا با علم و دانش پیرامون فرآورده های نفطی، ارابه ترقیه با اسپیدی محیرالعقول، دل هر جنبنده ای را بلرزاند. روزگارتان عشرون، فعلا خداحافظون؟!

نویسنده : مهدی دل روشن