VBS/Redlof@M

VBS/Redlof@M ویروسی است که معمولا از طریق Outlook Express یا Microsoft Outlook به فایلهای یک سیستم آسیب می رساند . این ویروس به صورت یک فایل Vbscript است که ازطریق E-mail به رایانه شما وارد می شود ،‌ البته اگر به سایتی وارد شوید که …

VBS/Redlof@M ویروسی است که معمولا از طریق Outlook Express یا Microsoft Outlook به فایلهای یک سیستم آسیب می رساند . این ویروس به صورت یک فایل Vbscript است که ازطریق E-mail به رایانه شما وارد می شود ،‌ البته اگر به سایتی وارد شوید که فایلهای HTML آن آلوده به این ویروس باشند باز هم ممکن است رایانه شما به این ویروس آلوده شود .
VBS/Redlof@M به فایلهای با پسوند HTT یا HTM متصل شده و باعث آلودگی آنها می شود . این ویروس طوری نوشته شده که به رجیستری ویندوز شما وارد می شود و از آنجا نشانی پیش فرض ایمیل را به دست می آورد و در آن مسیر اقدام به ساخت یک فایل مخرب به نام Black.HTM‌ می کند . به این ترتیب اگر از سیستمی که به این ویروس آلوده شده باشد ایمیلی به دیگر افراد فرستاده شود آنها هم آلوده خواهند شد. در ضمن Redlof‌ می تواند باعث کندی اجرای برنامه ها و ... شود . گاهی این ویروس فایلهای Folder.htt و Desktop.ini را به صورت مکرر در تمامی فولدرهای رایانه شما کپی می کند . ویروس یاب هایی مانند MCAFEE این ویروس را شناسایی می کنند . بنابراین بوسیله آنها می توانید سیستم خود را Scan کرده و فایلهای آلوده را پیدا کنید . البته گاهی اوقات با وجود استفاده از ویروس یاب هایی مثل MCAFEE‌ باز آثار این ویروس دیده می شود . چون آنها بخش رجیستری را Scan نمی کنند . بنابراین اگر به رجیستری ویندوز خیلی وارد نیستید به سایت www.trendmicro.com وارد شوید و بعد در بخش Download‌ لینک tscasp را انتخاب کنید . حالا یک پوشه جدید ایجاد کرده ، همه فایلهایی را که دریافت کرده اید درآن کپی کنید و فایل Pt۹۲.zip‌ را داخل همین پوشه Extract کنید با اجرا کردن Sysclean.com این ویروس از همه درایوهای شما پاک خواهد شد .