احسان مهاجر شجاعی

۱/۱/۱۳۶۲ در بروجرد به دنیا آمد. ۱۶ ساله بود که شروع به دویدن کرد. یکی- دو ماهی از استارتش می گذشت که در نوجوانان کشور که در سنندج برگزار شد، سوم شد. اولین بار که پایش را آن طرف مرز گذاشت …

۱/۱/۱۳۶۲ در بروجرد به دنیا آمد. ۱۶ ساله بود که شروع به دویدن کرد. یکی- دو ماهی از استارتش می گذشت که در نوجوانان کشور که در سنندج برگزار شد، سوم شد.
اولین بار که پایش را آن طرف مرز گذاشت به تایلند رفت آن هم برای مسابقه های قهرمانی جوانان آسیا، گویا قرار بود هر اولین حضوری به برنز ختم شود، چون در این مسابقه هم، برنز گرفت، اما انگیزه خوبی شد تا احسان ادامه دهد.
پسر بروجردی دو ومیدانی ایران خصوصیات ویژه ای دارد، رک حرف می زند، خیلی هم تمرین می کند، خیلی ها می گویند اگر بقیه دونده ها هم به اندازه او تمرین می کردند، شاید وضعیت ایران در دوهای نیمه استقامت خیلی فرق می کرد. این روزها برای پکن آماده می شود، بدون اینکه در چند ماه گذشته استراحت کرده باشد نمی خواهد پشیمان شود.
احسان مهاجر شجاعی درست مثل تمام ورزشکاران ایرانی محصول یک سیستم پرورش استعداد نیست. او نیز به واسطه علاقه شخصی جذب دوومیدانی شده است، با عشق به این رشته با کمی ها ساخته و ادامه داده. امثال احسان مهاجر شجاعی بسیار است.
اما از ویژگی های احسان باید به سخت کوشی او اشاره کرد .پسر ریزنقش دوهای نیمه استقامت ایران آنقدر بر دویدن اصرار کرد تا سرانجام بزرگی خود را ثابت کرد.
قهرمانی او در بازی های دانشجویان جهان و کسب رکورد ورودی A المپیک از او دونده ای با اعتماد به نفس ساخت هر چند شرایط تمرین او در حد عالی نبوده و مشکلات کم و بیش او را آزرده اما او سرحال و آماده می دود.
نتایج اخیر احسان نشان می دهد او توانایی خودنمایی در المپیک را دارد. حضور احسان مهاجر در نیمه نهایی دو ۸۰۰ متر برای دوومیدانی ایران یک پیروزی به حساب می آید.
احسان توان حضور در نیمه نهایی را دارد به شرط آنکه رکورد خودش را تکرار کند و برای رسیدن به رکورد خودش یعنی زمانی کمتر از ۴۵/۱ دقیقه باید علاوه بر آمادگی جسمانی از نظر روحی نیز آماده باشد. خوشبختانه احسان در آستانه اعزام به المپیک در چنین شرایطی به سر می برد و از آمادگی ذهنی خوبی برخوردار است. همین که او فینال المپیک را هدف گرفته است نشان از انگیزه او برای موفقیت دارد. فراموش نکنیم که احسان یک بار در عین ناباوری در بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ روی سکو ایستاد پس می توان به او اعتماد کرد.
اما قبول کنیم که انتظار کسب مدال از او بی انصافی است. برای کسب مدال باید در المپیک کمتر ۴۴/۱ دقیقه دوید و این از توان احسان مهاجر شجاعی خارج است.
تنها ۶ صدم فاصله داشت تا رکورد ورودی المپیک آتن، فاصله ای که اجازه نداد که احسان دویدن روی پیست ورزشگاه اصلی المپیک آتن را تجربه کند.کابوسی که تا مسابقه های دانشجویان جهان رهایش نکرد. وقتی به تایلند رفت، به این فکر می کرد که رکورد ورودی را بگیرد. انصافا خوب هم کار کرد با رکورد ۹۰/۴۵/۱ هم طلا گرفت هم بلیت پکن. این بار مستقیم به رکورد ورودی ۸۰۰A متر رسید تا فرصت کافی داشته باشد که بخواهد خود را برای المپیک آماده کند. رکوردی که کار سجاد را سخت کرد چون او برای دویدن در ۸۰۰ متر المپیک مجبور شد به رکورد A برسد، چون رقیب اش به A رسیده بود.