دانشگاه

ادامه تحصیل و کسب دانش بعد از پایان دوره دبیرستان در دانشگاه فراهم گردیده است، دانشگاه مردان و زنان را از زندگی بهتر و لذت بخش‌تر برخوردار می‌سازد و بسیاری را بر مشاغلی از …

ادامه تحصیل و کسب دانش بعد از پایان دوره دبیرستان در دانشگاه فراهم گردیده است، دانشگاه مردان و زنان را از زندگی بهتر و لذت بخش‌تر برخوردار می‌سازد و بسیاری را بر مشاغلی از جمله پزشک، مهندس، حقوقدان آماده می‌سازد. همچنین بشخص فرصت فراگیری و کسب دانش در زمینه‌های هنری، ادبیات و تاریخ، علوم انسانی و دانش و تکنولوژی وغیره را می‌دهد.
دانشگاه‌های جدید، اعم از اروپا و آمریکا و آسیا و آفریقا و استرالیا رو به گسترش است.
بیشتر دانشگاه‌های بزرگ برنامه‌های گسترده علمی و آموزشی گوناگونی فراهم می‌نمایند.
برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا امکان تحصیل برای دانشجویان و امکانات تحصیلی برای دانشجویان و امکانات تحقیق و آزمایش‌های علمی برای استادان فراهم می‌کنند. حتی برای آنان محل سکونت و مراکز درمانی آماده می‌سازند.
گنجایش تحصیلی و تعداد دانشجویان متفاوت از صد نفر تا بیش از سیصد هزار نفر دانشجو می‌باشد.
احتمالاً کهن‌ترین دانشگاه جهان، دانشگاه کاروئین Karueein می‌باشد که در سال ۸۹۵ میلادی در شهر فز (ف ـ ز) مراکش ثبت نام نموده، دانشگاه نیویورک می‌باشد که در ۱۹۸۱، ۳۴۸۳۶۰ نفر دانشجو را ثبت نام نمود.
پرهزینه‌ترین دانشگاه، دانشگاه ریاض کشور عربستان‌سعودی بود که در ۱۹۷۸ برای تأسیس آن ۴/۳ میلیارد هزینه شد. این دانشگاه دارای خانه‌های دانشجویی و سیستم حمل و نقل است.
بزرگترین ساختمان دانشگاهی، دانشگاه دولتی مسکو در ۳۲ طبقه و دارای چهل هزار اتاق می‌باشد. و ساختمان آن از ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۳ تکمیل گردید.
شمالی‌ترین دانشگاه، دانشگاه آلاسکا در منطقه قطب شمال می‌باشد.
دانشگاه مکوری Macquarie واقع در نورس راید، نیو سوت ویلز.
انستیتو تکنولژی استرالیای غربی.