هنرهای دستی

دوره (کاردانی هنرهای سنتی ) یکی از دوره های آموزش عالی است . هدف این دوره تربیت افرادی است که بتوانند با تعهد و کارآئی مطلوب به انجام پژوهش های لازم درباره (اساطیر و هنرهای سنتی …

دوره (کاردانی هنرهای سنتی ) یکی از دوره های آموزش عالی است . هدف این دوره تربیت افرادی است که بتوانند با تعهد و کارآئی مطلوب به انجام پژوهش های لازم درباره (اساطیر و هنرهای سنتی ) در ابعاد گوناگون آن به عنوان محلی شایسته از میراث فرهنگی کمک نموده و نیز با اشتغا ل در این زمینه در حفظ اصالتها و ارزش و نیز اعتلای این هنرها گام بردارند.
ط ضرورت و اهمیت:
(هنرهای سنتی )و اساطیر این هنرها از مواریث عمده فرهنگی کشور و محمل اصالتها و ارزشها و از زمینه های مطمئن و مناسب برای حرکت آینده هنری با توجه به ضرورت استقلال فرهنگی و اتکا به خود است. یقینا یکی از جمله طرق و توجه و تقویت این هنرها ایجاد دوره های آموزش عالی در سطوح گوناگون است تا ضمن مطالعه و پژوهش مستمر و نتیجه بخش راه یابی برای آینده ای پر بارتر میسر گردد.
ردیف / نام درس
۱ / آشنایی با باستان‌شناسی و روشهای آن
۲ / آشنایی با مردم شناسی و روشهای آن
۳ / آشنایی با هنر و تمدن فرهنگهای همجوار
۴ / آشنایی با موسیقی بومی مناطق ایران
۵ / آشنایی با هنرهای سنتی ایران
۶/ ترسیم فنی ۱
۷ / حفظ و احیاء هنرهای سنتی
۸ /خطوط و خواندن کتیبه های اسلامی
۹ /طرح اشیاء در تمدن اسلامی
۱۰ / موسیقی از نظر اسلام
۱۱ / نمایش در ایران
۱۲ / هندسه نقوش در هنرهای سنتی ایران ۲
۱۳ / هندسه نقوش در هنرهای سنتی ایران ۱
۱۴ / هنر و تمدن اسلامی ۱
۱۵ / هنر و تمدن اسلامی ۲
۱۶ / کار آموزی پژوهش در هنرهای سنتی
۱۷ / کارگاه طراحی پایه ۱
۱۸ / کارگاه هنرهای سنتی ۱
۱۹ / کارگاه هنرهای سنتی ۲
۲۰ / کارگاه هنرهای سنتی ۳
۲۱ / کارگاه هنرهای سنتی ۴
۲۲ / کارگاه هنرهای سنتی ۵
۲۳ / کارگاه هنرهای سنتی ۶
۲۴ / کارگاه هنرهای سنتی ۷
۲۵ / کارگاه هنرهای سنتی ۸
● صنعت بازار کار:
فارغ التحصیلان این رشته با آموزشهای نظری و کارگاهی خود و آشنائی و کار عملی در زمینه (هنرهای سنتی ) و اساطیر قادر خواهند بود. در انجام پژوهشهای هنرهای سنتی و نیز حفظ و احیای این هنرها ، بصورت کمک کارشناس نقش داشته و یا اداره واحدها و کارگاههای تولیدی رادر چهار چوب ادارات و سازمانهای فرهنگی دولتی و یا بخش خصوصی بر عهده گرفته در آنها مشغول کار گردند.