آیا از وضعیت خود رضایت دارید؟

شاید با خودتان بگویید هر انسانی در درون خودش می داند که چقدر از زندگی خود راضی هست، اما ضمن تایید فکر شما این نکته را فراموش نکنید که متاسفانه «رضایت» و «شادی» از آندسته مسائلی هستند …

شاید با خودتان بگویید هر انسانی در درون خودش می داند که چقدر از زندگی خود راضی هست، اما ضمن تایید فکر شما این نکته را فراموش نکنید که متاسفانه «رضایت» و «شادی» از آندسته مسائلی هستند که اصولا انسان ها کمتر درباره آنها فکر می کنند و معمولا هم نظر دقیقی نسبت به آنها ندارند. به هر روی برای اینکه در این باره به نتایج جالب تر و بهتری برسید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با همراه ما باشید، زیرا به شما اطمینان می دهیم که چنانچه با صداقت کامل به سوالاتی که در اینجا طرح شده پاسخ بدهید، نتیجه آن شما را شگفت زده خواهد کرد:
۱) معمولا چندبار در روز متوجه می شوید که بدون اراده در حال خندیدن یا لبخندزدن هستید؟
- یک یا دو بار(۰)
- هر زمان که موضوع جالبی پیش بیاید(۵)
- اغلب اوقات(۱۰)
۲) زمان احوالپرسی با دوستان معمولا چه جوابی به سوال «چطوری» می دهید؟
- ای بابا، چه حال و روزی!(۰)
- بد نیستم، می گذره(۵)
- خوبم، متشکرم(۱۰)
۳) آیا بخاطر دارید آخرین باری که با دوستانتان دور هم جمع شدید، دقیقا چه زمانی بود؟
- بله(۱۰)
- خیر(۰)
۴) اگر به فرد افسرده ای بربخورید، چه می گویید؟
- سعی می کنم در این شرایط سکوت کنم(۰)
- حالت خوبه؟(۵)
- ای بابا، بخند، خوشحال باش!(۱۰)
۵) وقتی کسی شما را به شادبودن تشویق می کند، چه می کنید؟
- فرض می کنم چیزی نشنیده ام(۰)
- به زور لبخند می زنم(۵)
- مطمئنا کسی پیدا نمی شود که به من چنین حرفی بزند(۱۰)
۶) آیا گهگاه چیزهایی می خرید که خود شما را راضی کند، اما از نظر دیگران هدردادن پول محسوب شود؟
- بله(۱۰)
- خیر(۰)
۷) روابط شما با دوستانتان چگونه است؟
- کسل کننده(۰)
- پیچیده(۵)
- مطبوع و لذت بخش(۱۰)
۸) آیا به نظر شما عاقلانه است که برای رسیدن به یک آینده نامطمئن، حال را از دست بدهیم؟
- بله(۰)
- خیر(۱۰)
۹) اگر تمام خواسته های شما کاملا مورد موافقت اطرافیانتان قرار می گرفت، بازهم همین کارهایی را می کردید که الآن انجام می دهید؟
- بله(۱۰)
- خیر(۰)
۱۰) آیا تا به حال به خاطر کارهایی که براساس باور شخصی تان انجام داده اید، از طرف دیگران به دیوانگی متهم شده اید؟
- بله(۱۰)
- خیر(۰)
خوب، اکنون که به آخر تست ها رسیده اید، امتیازات تان خود را محاسبه کرده و ببینید در چه وضعیتی قرار دارید:
الف) صفر تا۳۵ امتیاز: لازم است حتما در نگرش خود نسبت به زندگی تجدیدنظر کنید. شما به هیچ عنوان از موقعیت خود احساس شادی و رضایت نمی کنید، شاید به این دلیل که فراموش کرده اید خواسته های خودتان هم اهمیت دارند، اما می توانید بعضی شرایط را تغییر دهیدو یا حداقل نظرتان را عوض کنید. مثلا ثروتمندبودن با احساس ثروتمندبودن متفاوت است. اگر شما احساس ثروتمندبودن داشته باشید، مسلما زندگی تان رضایت بخش تر خواهد بود.
ب)۴۰تا۷۰ امتیاز: به جز بعضی موارد خاص، به نظر می رسد از آنچه در زندگی تان می گذرد، راضی هستید. اما ، بعضی مسائل شخصی وجود دارد که باید با آنها کنار بیایید. فراموش کردن گذشته کمک چندانی به شما نخواهد کرد. تنوع زندگی به بالا و پایین های آن است. تنها چیزی که شما لازم دارید، این است که بتوانید به درستی با پستی و بلندی های زندگی برخورد کنید. در این صورت می توان گفت که آدم شادی هستید.
ج)۷۵تا۱۰۰ امتیاز: شما یا مشکلات را خیلی آسان می بینید و از کنار آنها می گذرید و یا واقعا شاد و راضی هستید. اگر خطاهای زیادی مرتکب می شوید و یا در موارد جزئی عصبانی می شوید، بدون شک جزو افراد بی خیال دسته اول هستید. افراد گروه دوم به آنچه دارند، قانع هستند اطرافیانشان را دوست دارند و همیشه وجه مثبت قضایا را می بینند. شما می دانید که زندگی هیچ وقت ایده آل نخواهد بود. اما سعی می کنید همیشه در جایی که هستید، فضای شادی ایجاد کنید