خوراک سبزیجات

● مواد لازم برای ۴ نفر: - پیازچه؛ ۸ عدد - قارچ؛ ۲۲۵ گرم - فلفل دلمه‌ای قرمز؛ یک عدد - فلفل دلمه‌ای سبز؛ یک عدد - هویج؛ ۲ عدد بزرگ - روغن مخصوص سرخ‌کردنی؛ ۴ قاشق سوپ‌خوری - سیر؛ ۲ حبه - جوانه …

● مواد لازم برای ۴ نفر:
- پیازچه؛ ۸ عدد
- قارچ؛ ۲۲۵ گرم
- فلفل دلمه‌ای قرمز؛ یک عدد
- فلفل دلمه‌ای سبز؛ یک عدد
- هویج؛ ۲ عدد بزرگ
- روغن مخصوص سرخ‌کردنی؛ ۴ قاشق سوپ‌خوری
- سیر؛ ۲ حبه
- جوانه گندم یا ماش؛ ۲۲۵ گرم یا یک پیمانه
- نمک و فلفل سیاه؛ به مقدار لازم
- آب لیموترش؛ ۴ قاشق سوپ‌خوری
● روش پخت:
۱) فلفل‌های دلمه‌ای و پیازچه‌ها را شسته، به صورت خلالی خرد کنید و در ظرف‌های جداگانه‌ بریزید. هویج‌ها را هم پوست کنده، همان‌طور باریک خرد کنید. حبه‌های سیر را نیز بعد از پوست کندن،‌ رنده کنید. قارچ‌ها را نیز بشویید و حلقه‌حلقه کنید.
۲ ) تابه نچسب گودی آماده کرده و روغن را داخل آن بریزید و روی شعله متوسط اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود،‌ سپس پیازچه و سیر را به آن اضافه کنید و مدت ۳۰ ثانیه حرارت دهید. البته در طول حرارت دادن، مواد را مرتب هم بزنید.
۳ ) قارچ، فلفل و هویج خرد شده را که از قبل آماده کرده بودید، به مخلوط سیر و پیازچه اضافه کنید و ۱۰ دقیقه روی شعله زیاد اجاق گاز حرارت دهید تا اینکه سبزیجات پخته شوند. سپس نمک، فلفل و آب لیموترش را به مخلوط اضافه کنید.
۴ ) در پایان جوانه گندم یا ماش را در تابه بریزید و یک تا ۲ دقیقه دیگر حرارت دهید. حالا خوراک آماده است.
● نکته:‌ برای اینکه سبزیجات این خوراک در فرصتی کم پخته شوند و در عین حال، تازگی خود را از دست ندهند، باید پیش از اضافه کردن سبزیجات، روغن را خوب داغ کنید. مدت زمان لازم برای پخت این غذا حدود یک ربع است.