قلب و تنگی تنفس

مصرف نمک موجب تجمع آب در بدن کاهش ادرار و تشدید تنگی تنفس بیماران قلبی می شود . قلب همانند پمپی ، خون را به ریه و آئورت می رساند و سپس خون در بدن جریان می یابد؛ در صورتی که این پمپاژ …

مصرف نمک موجب تجمع آب در بدن کاهش ادرار و تشدید تنگی تنفس بیماران قلبی می شود . قلب همانند پمپی ، خون را به ریه و آئورت می رساند و سپس خون در بدن جریان می یابد؛ در صورتی که این پمپاژ توسط قلب
بخوبی صورت نگیرد وایجاد شده و به دنبال آن آسم قلبی و آسم حاد ریه ظاهر می شود . در بیماری های قلبی مادرزادی در کودکان نیز به علت ارتباط بین دو بطن ، خون تصفیه نشده وارد بطن چپ و سپس آئورت شده که موجب بروز سیانوز می شود و ممکن است به تنگی نفس بینجامد. اگر مبتلایان به تنگی دریچه میترال به طور ناگهانی کار سنگینی انجام دهند حالت خفگی و تنگی نفس شدید در آنان ایجاد می شود و سرفه های شدید شبانه همراه با خس خس سینه و احساس خفگی از علایم تنگی نفس است.
که قلب قادر به پمپ کردن خون نباشد، مقداری خون وارد ریه می شود؛ به طوری که بیمار احساس خفگی می کند و سرفه هایی توام با خلط خونی دارد. تنگی نفس در بیماران قلبی ، ریوی و عصبی ایجاد می شود که تنگی نفس در بیماران قلبی توام با خس خس سینه است.
علاوه بر نمک ، مصرف چربی های اشباع شده نیز موجب رسوب کلسترول در عروق می شود که به انسداد عروق کرونر می انجامند؛ به طوری که این انسداد مانع خون رسانی به قلب می شود که خود تنگی نفس را به دنبال دارد.
فشار اکسیژن در کوه بسیار کم است و در نتیجه کوهنوردی ، تنگی نفس بیماران قلبی را تشدید می کند. درمان عارضه بیماری براساس شدت و ضعف آن با تجویز داروهای خاص یا اعمال جراحی و تعویض دریچه قلب قابل درمان است در برخی موارد هم به درمان نیازی ندارد.